شمار تظاهر کنندگان در میدان کیم ایل سونگ در شهر پیونگ‌یانگ پایتخت کره شمالی به مرز 100 هزار نفر رسیده است.
مردم با در دست داشتن پلاکارد ها و دست نوشته هایی در روز یکشنبه سیاست های دولت جدید آمریکا علیه کشور کره شمالی را مورد انتقاد قرار دادند.
در این اجتماع بزرگ مردمی ، شهروندان کره شمالی شعارهایی علیه ترامپ سر داده و از اظهارات تند وی علیه این کشور در سازمان ملل ابراز انزجار کردند.
این چندمین بار در ماه های گذشته است که دهها هزار نفر از مردم کره شمالی در این میدان تجمع کرده و علیه آمریکا شعار داده و حمایت خود را از کشورشان اعلام می کنند.
همزمان وزارت وحدت کره جنوبی در بیانیه روز دوشنبه خود از کره شمالی دعوت کرده است که به توافقات دو کشور پایبند بوده و برای پیشبرد صلح در منطقه با کره جنوبی همکاری کند.
این بیانیه می افزاید که چهارم اکتبر، دهمین سالگرد توافق سران دو کشور در سال 2007 میلادی برای بهبود مناسبات و حرکت به سمت مصالحه است.
این بیانیه تاکید کرده است کره جنوبی به همه توافقاتی که با کره شمالی دارد پایبند است و از این کشور می خواهد به تهدیدها و تحرکات خطرناک پایبند بوده و با مراعات توافقات دو جانبه ، به تثبیت صلح مساعدت کند.
در بیانیه از اینکه تنش ها در شبه جزیره کره تشدید شده و همزمان رهبران کره شمالی و آمریکا با الفاظ تند یکدیگر را مورد حمله قرار داده اند ابراز نگرانی شده است.
این بیانیه در شرایطی منتشر می شود که دولت آمریکا امروز رسما محدودیت هایی را برای سفر اتباع کره شمالی به آمریکا در نظر گرفت و شهروندان این کشور را تهدید امنیتی خواند که به صورت مهاجر و یا غیرمهاجر حق ورود به آمریکا را ندارند مگر اینکه در آینده دولت کره شمالی در زمینه های مختلف امنیتی با دولت آمریکا همکاری کند.
**آساق**231**1904**1663**انتشار هنده: خسرو حسینی