مهدی چمران با اشاره به اینکه حسابرسی 6 ماهه 96 شورای عالی استان‌ها در دستور کار قرار گرفته است، اظهار کرد: با توجه به تعطیلی اجلاس شورای عالی استان‌ها، برنامه اداری در حال تهیه و تکمیل است.

وی تصریح کرد: علی‌رغم پیگیری‌های صورت گرفته دولت حدود 3 میلیارد تومان به شورای عالی استان‌ها بدهکار است که البته در حال رایزنی برای واریز این مبلغ هستیم.

رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به اینکه اجلاس شورای عالی استان‌ها در دوره جدید از اواخر آذرماه یا اوایل دی‌ماه کلید خواهد خورد، بیان کرد: در ادوار گذشته تلاش شده است صرفه‌جویی‌هایی در این مجموعه انجام شود.

وی به برگزاری اجلاس‌های ماهیانه شورای عالی استان‌ها در تهران اشاره کرد و گفت: در این زمینه نهایت صرفه‌جویی را داشته‌ایم به طوری که هزینه هتل‌های استقرار اعضای شورای عالی استان‌ها به صورت نیم‌بها حساب شده است.

چمران افزود: یکی از پیگیری‌هایی که در ادوار گذشته صورت گرفت و متاسفانه به نتیجه‌ای نرسید، تهیه مکان ثابت برای برگزاری اجلاس‌های شورای عالی استان‌ها و همچنین دبیرخانه آن بوده است که البته امیدواریم دولت در این زمینه همکاری را با شورای بعدی داشته باشد.

رئیس شورای عالی استان‌ها ادامه داد: شورای عالی استان‌ها برای برگزاری اجلاس‌های خود در مکان‌هایی از جمله برج میلاد، ساختمان قدیم مجلس و حتی ساختمان وزارت کشور مبلغی را در این سال‌ها پرداخت نکرده است.