پارلمان یمن از سازمان ملل و شورای امنیت خواست که با مسئولیت پذیری و اتخاذ تصمیم مناسب، قطعنامه ای الزام آوربرای توقف جنگ و پایان محاصره بدون قید و شرط صادر کند.

پارلمان یمن، شورای امنیت و سازمان ملل متحد را مسئول تصمیم نگرفتن برای پایان جنگ و خاتمه یافتن محاصره بدون شرط معرفی کرد و خواستار تشکیل کمیته بین المللی برای بررسی جرائم جنگی و فشارهای اقتصادی و معیشتی علیه مردم شد که توسط دشمنان مردم با هدف نابودی و به فقر و گرسنگی کشاندن آنان به یمن تحمیل شده است.

دراین بیانیه تاکید شده است که آتش بس به اصطلاح اعلام شده از جانب اسماعیل ولد الشیخ فرستاده ویژه سازمان ملل درواقع دنباله طرح پیشنهادی انگلستان برای پایان یافتن همه جانبه جنگ بدون قید و شرط بود و در خلال همان آتش بس ادعایی هم مشخص شد که کشورهای ائتلاف به سرکردگی عربستان سعودی از نخستین ساعت ها آن را زیر پا گذاشتند و به آن پایبند نبودند.

یادآور می شود ائتلاف متجاوز به یمن به سرکردگی عربستان، از موافقت با درخواست سازمان ملل متحد مبنی بر اجرای آتش‌بس سه روزه در یمن، از ساعت 11:59 پنجشنبه شب گذشته به وقت عربستان خبر داد، اما به دنبال فرارسیدن ساعت مورد توافق، جنگنده های طرف های متجاوز با پرواز بر فراز صنعاء و استان های الحدیده، صعده، الجوف، مأرب و تعز آتش بس را در نخستین ساعت ها نقض کردند.