به گزارش پارس به نقل از فارس، نمایندگان پارلمان عراق از طرح تشکیل کمیته تحقیق درباره جنایات گروه‌ تروریستی تکفیری «داعش» و کشورهای حامی آن حمایت و بر ضرورت اجرای قطعنامه‌های بین‌المللی در این‌باره تاکید کردند.

در این ارتباط «علی العلاق» نماینده پارلمان عراق در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد تصریح کرد: هر گام یا کنفرانس یا اقدامی که موجب تمرکز بر فعالیت کشورهای حامی تروریسم می‌شود، از سوی ما مورد استقبال قرار می‌گیرد.

العلاق افزود: این اقدامات را باید با استناد به قطعنامه‌های سازمان ملل و شورای امنیت همراه گرداند و زمینه قاچاق سلاح به داعش و دیگر گروه‌های تروریستی را از بین برد.

در این خصوص «محمد ناجی» دیگر نماینده پارلمان عراق نیز تاکید کرد که اجرای قطعنامه‌های سازمان ملل در خصوص ممنوعیت حمایت از گروه تروریستی تکفیری داعش چه به صورت مادی و یا غیره مادی امری ضروری و الزامی است و باید برای تحقق این هدف گام برداشت.

«جبار عبد الخالق»، نماینده دیگر پارلمان عراق نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس تصریح کرد: تشکیل کمیته تحقیق درباره جنایات داعش و حامیان آن می‌تواند از طریق کمیته‌ای که به موجب قطعنامه ۲۱۷۰ سازمان ملل تشکیل شد، دنبال شود و در این راه باید نام افراد و کشورها و طرف‌های حامی این گروه را چه در داخل و چه در خارج در اختیار این کمیته قرار داد.