در پایان ماموریت «محمدرضا رئوف شیبانی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در دمشق، دولت سوریه به وی نشان درجه یک شایستگی اعطا کرد.

این نشان به پیشنهاد «عماد خمیس» نخست وزیر سوریه و موافقت بشار اسد رئیس جمهور این کشور طی مراسمی که شامگاه چهارشنبه برگزار گردید توسط «فیصل مقداد» معاون وزیر امور خارجه سوریه به سفیر ایران در دمشق اهدا شد.

مأموریت پنج ساله سفیر جمهوری اسلامی در سوریه آخر مهرماه به پایان می رسد.

محمدرضا رئوف شیبانی سفیر ایران در سوریه روز یکشنبه در ادامه دیدارهای خداحافظی خود با مقامات سوری، با بشار اسد رییس جمهوری سوریه دیدار کرد.

وی در حالی که اواخر مهرماه سال جاری مدت ماموریت پنج ساله اش در سوریه به اتمام می رسد، پنج شنبه گذشته نیز با «عماد محمد دیب خمیس» نخست وزیر سوریه دیدار کرد.

در این دیدار خداحافظی که با حضور وزیران نفت و اقتصاد و دبیرکل نخست وزیری سوریه برگزار شد، نخست وزیر سوریه از تلاش های سفیر کشورمان در ارتقای سطح همکاری های دوکشور در تمام زمینه ها تقدیر کرد.

عماد خمیس با اشاره به اقدامات گروه های تروریستی و تکفیری در کشورهای منطقه به ویژه در سوریه گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار کشورهای مستقل قرار داشته و همواره در خط مقدم مبارزه با گروه های تروریستی و تکفیری قرار دارد.

در ادامه این دیدار سفیر جمهوری اسلامی در سوریه نیز با اشاره به همکاری های راهبردی دو کشور بر حمایت کشورمان از سوریه در مقابل تروریسم تاکید کرد.

در این دیدار نخست وزیر سوریه به منظور قدردانی از تلاش های سفیر جمهوری اسلامی، به رسم یادبود یک شمشیر عربی به وی اهدا کرد.