شیخ نعیم قاسم اطمینان داد که اوضاع سوریه روز به روز به نفع دولت این کشور و هم پیمانانش بهبود می یابد و طرف دیگر روز به روز متحمل شکست و پی در پی با بحران مواجه می شود.

معاون دبیرکل حزب الله تاکید کرد، تکفیری ها نه در سوریه و نه در منطقه آینده ای ندارند و در جهان به گروههای سرگردانی تبدیل خواهند شد که از کشوری به کشور دیگر منتقل می شوند و هر جا فرصت فراهم باشد خرابکاری می کنند.

شیخ نعیم قاسم گفت: تفکر امارت و گسترش دولت اسلامی به پایان رسیده است.

بحران رئیس جمهوری لبنان

وی در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص بحران خلاء ریاست جمهوری لبنان تاکید کرد دو راه برای حل بحران در لبنان وجود دارد یا بسته کاملی که درباره تعدادی از نکات آن توافق به دست می آید، ارایه شود یا اینکه راه حل های جزئی مطرح خواهد بود که هر راه حلی، راه حل دیگری به همراه دارد.

وی افزود: به جای بررسی این که بسته خوب است یا راه حل های جزئی، باید ابتدا درباره قانون انتخاباتی که برای لبنان مناسب و عادلانه است، به توافق برسیم.

شیخ نعیم قاسم که در مراسمی در منطقه الزهرانی سخن می گفت از همه طرف های سیاسی در لبنان خواست به جای وقت تلف کردن درباره ویژگی ها و نظریه های مختلف، درباره انتخاب رئیس جمهوری به توافق برسند و شخص رئیس جمهوری را مشخص کنند.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان گفت: توافق درباره شخص رئیس جمهوری راه را برای توافق درباره مسائل دیگر باز می کند.

وی خطاب به مسئولان اظهار داشت: به جای اینکه فساد را نفرین کنید پرونده اینترنت غیرقانونی را حل کنید و افرادی را که در این مساله دست دارند و اسم و رسم و جایگاه شان مشخص است محاکمه کنید تا وارد پرونده های دیگر شوید.    

شیخ نعیم قاسم این سوال را مطرح کرد که اگر درباره رئیس جمهوری و قانون انتخابات و ازسرگیری فعالیت مجلس نمایندگان توافق وجود نداشته باشد، بحث ها چه سودی دارد؟