دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه گفت: کرملین معتقد است که مهمترین نتیجه ای که عملیات نظامی روسیه در سوریه در سال اول محقق کرده است، جلوگیری از سقوط دمشق به دست تروریستها است.

وی افزود: ارزیابی میزان موفقیت عملیات نظامی روسیه که یکسال پیش آغاز شد، با کارشناسان نظامی است، اما ما می‌توانیم یک چیز بگوییم و آن اینکه داعش و القاعده و جبهه النصره امروز در دمشق نیستند و به نظر می رسد که این اصلی ترین نتیجه مثبت حمایتی است که جنگنده‌های ما از نیروهای مسلح قانونی سوریه به عمل آوردند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا کرملین انتظار دارد که عملیات نظامی روسیه در سوریه بیش از یکسال ادامه یابد گفت: ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه فرمانده کل نیروهای مسلح به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح، به هیچ عنوان هیچ احتمال یا ارزیابی در خصوص مدت عملیات نظامی را مطرح نکرده است.

پسکوف گفت: پوتین اعلام کرده است که هدف از عملیات نظامی روسیه کمک به مردم و ارتش سوریه در مبارزه با تروریستهایی است که قبل از آغاز عملیات نظامی، بر بخشهای زیادی از مناطق سوریه تسلط داشتند.

بیانیه‌های دیده‌بان حقوق بشر قابل اعتماد نیست

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه تاکید کرد که دولت روسیه در صحت بیانیه‌هایی که دیده‌بان حقوق بشر درباره قربانیان غیرنظامی در نبردهای سوریه اعلام می‌کند، تردید دارد. 

پسکوف گفت: ما این بیانیه ها را که از سوی مرکز دیده بان حقوق بشر واقع در لندن اعلام می شود، غیر قابل اطمینان می دانیم.