مانند مناظره نهایی انتخابات ریاست جهوری آمریکا که پر از شگفتی خواهد بود، تعهد رای دهندگان آمریکایی نیز به انتخاب یکی از دو نامزد دموکرات و جمهوریخواه کم و زیاد می شود و در حال نوسان است.

مبادا به صورت ناگهانی به دنبال بالاترین جایگاهی که به شما آسیب خواهد رساند باشید این پیش بینی غیر علمی و شخصی نویسنده است که از روی هوش و غریزه، تجربه و هم صحبتی با صدها رای دهنده در سرتاسر آمریکا بدست آمده است. منظور وی برد قطعی ترامپ نیست اما این صحبت ها می تواند افرادی را که مرتبا از سیستم فاسد و متقلب انتخاباتی دم می زنند ساکت نگه دارد.

تمامی نظرسنجی ها تاکنون حاکی از پیروزی «هیلاری کلینتون» بوده است. نظرسنجی روزنامه مشهور نیویورک تایمز احتمال پیروزی کلینتون را 92 درصد اعلام کرده است و تنها 8 درصد برای ترامپ شانس پیروزی در نظر گرفته است.

بسیاری از نظرسنجی ها بر اساس الگوهای آماری نتایج خود را منتشر می کنند این در حالی است که نتایج این نظرسنجی ها زمانی صدق می کند که مردم بر انتخاب خود اصرار داشته باشند و آرای دروغین و اشتباهی ندهند و همچنین طبق یک الگوی معمولی در نظرسنجی ها شرکت کنند.

نتایج همین نظرسنجی هاست که نشان داده ترامپ یکی از دروغگو ترین مردان آمریکاست و بیانیه های کلینتون نیز  خالی از واقعیت است.

هیچ یک از این نظرسنجی ها نمی توانند کاملا درست باشند.

روزنامه آمریکایی یو اس ای تودی در چند روز گذشته این موضوع را افشا کرد که تعداد زیادی از کمپانی های آمریکایی در زمانی که کلینتون وزیر امور خارجه بود با وی لابی کرده و 16 میلیون دلار به بنیاد خیریه کلینتون اهدا کرده اند.

هنوز تعداد زیادی از مردم آمریکا از هر دو نامزد نفرت دارند و هنوز تصمیم خود را نگرفته اند. این گروه در نظرسنجی های انتخاباتی با عنوان "مردد" مشخص شده اند. افرادی که نوز منتشرند تا اتفاقی روی دهد و واقعیت مشخص شود تا آن ها بتوانند بهتر تصمیم بگیرند. این افراد از این موضوع نیز رنج می برند که در صورت عدم مشارکت آن ها ممکن است میدان به دست افراطی گرایان سیاسی در آمریکا بیافتد.

نویسنده روزنامه واشنگتن پست بر این باور است که این دسته افراد که هنوز رای خود را مشخص نکرده اند در نهایت به ترامپ رای خواهند داد نه به این دلیل که ترامپ انتخاب بهتری است بلکه به این دلیل که فکر می کنند آمریکا دارد در مسیری اشتباه گام بر می دارد و برای درمان این اشتباهات باید مسیر را به کلی تغییر داد.