مسئولان برزیلی هشت نفر را پیش از آغاز بازیهای المپیک ریو به خاطر وابستگی به یک گروه حامی داعش دستگیر کردند. این افراد برای اجرای حملات در جریان این بازیها برنامه ریزی کرده بودند.

روسیا الیوم تأکید کرد که این هشت نفر براساس قانون مبارزه با تروریسم متهم شده‌اند.

این هشت نفر از طریق اینترنت در تماس بودند، و ژوئیه گذشته یعنی دو هفته قبل از آغاز بازیهای المپیک بازداشت شدند.

نیروهای پلیس برزیل با اتکا به اطلاعات دفتر تحقیقات فدرال "اف بی آی" این هشت نفر را زیر نظر گرفته بودند. ایمیل‌هایی بین آنها درخصوص خریداری سلاح خودکار و برنامه ریزی برای حمله احتمالی در جریان بازیهای المپیک رد و بدل شده بود.

نماینده دادستانی فدرال در بیانیه ای آورده است: پنج نفر به تحریک و ترغیب کودکان و نوجوانان برای ارتکاب جرایم و یک نفر به جذب نیرو برای گروهی تروریستی متهم شده است.

الکساندر دی موریاس وزیر دادگستری به خبرنگاران در ریو گفت: آنها یک سازمان تروریستی حرفه ای نیستند بلکه آماتور هستند اما می توانستند المپیک و مردم را به خطر بیاندازند.

در این بیانیه آمده است: شش عضو دیگر گروه یاد شده در مرحله بازجویی قرار دارند. این بیانیه از دادستانی خواسته است تا دوره بازداشت همه 14 نفر (عضو گروه) را تمدید کند.

وکلای متهمان حمایت آنها از داعش را رد کرده و خواهان آزادی موکلان خود شدند. پلیس برزیل گفت: فقط دو نفر از آنها یکدیگر را شخصا می شناختند زیرا در مصر زبان عربی آموخته بودند.