«نهادهای مجری قانون» پاکستان عملیات اطلاعاتی ویژه‌ای را برای دستگیری 7 تروریست که فرمانده سابق القاعده و داعش در میان آنها است را در منطقه «نوشکی» بلوچستان انجام داده‌‌اند.

برخی از منابع مخفی مدعی شدند که این عملیات بر اساس بازجویی‌هایی از اعضای بازداشتی القاعده، انجام شده است.

این تروریست‌ها در بازجویی‌ها اعتراف کردند که در سال 2012-2013 به القاعده پیوستند و آموزشهای اولیه را در افغانستان گذرانده‌اند سپس به سوریه رفته‌اند و به داعش پیوستند.

همچنین این تروریست‌ها گفتند که از سوریه به پاکستان برگشتند و برای القاعده و داعش نیرو جذب می‌کردند. سپس آنها را برای آموزش به افغانستان اعزام می‌کردند.

بازجویی‌های بیشتر در مورد عناصر داعش و القاعده مستقر در پاکستان در حال انجام است و اقداماتی برای دستگیری بیشتر این عناصر اتخاذ شده است.

در این عملیات، یک انبار مخفی تسلیحات و تجهیزات جنگی نیز از تروریست‌ها کشف و ضبط شده است.

این تجهیزات شامل بمب دست ساز، مواد منفجره سلاحهای کلاشنیکف، شمشیر، تلسکوپ دوربین، نوت بوک و تعدادی موبایل بود.

از زمان اعلام حضور برخی افراد وابسته به گروه تروریستی داعش در افغانستان، طالبان این کشور به‌صورت جدی مبارزه با آنها را آغاز کردند.

در همان ماههای ابتدایی حضور این افراد، «ملا اختر منصور» رهبر سابق طالبان در نامه‌ای خطاب به ابوبکر بغدادی مخالفت خود را با حضور این گروه در افغانستان اعلام کرد.

افراد طالبان در برخی ولایات افغانستان از جمله هرات، فراه و زابل عملیاتهای گسترده‌ای را علیه داعش آغاز کرده‌اند که منجر به بیرون رفتن داعش از این سه ولایت شد.

قبلا نیز برخی از مقامات ولایت ننگرهار مدعی شدند که بیشتر عناصر گروه تروریستی داعش در شهرستان «کوت» ننگرهار پاکستانی هستند و تحت فرماندهی سازمان اطلاعات ارتش پاکستان (آی.اس.آی) می‌جنگند.