این در حالی است که کمتر از سه هفته دیگر تا آغاز بازی‌های المپیک در شهر "ریو دوژانیروی" برزیل باقی مانده است.

گروه اطلاعاتی SITE در آمریکا که به رصد فعالیتهای افراطگران در اینترنت می پردازد گزارش داد که گروه افراطگر برزیلی به نام "انصار الخلیفه" اخیرا در نرم افزار پیام رسان اینترنتی تلگرام اعلام کرده که پیرو ابوبکر البغدادی، رهبر داعش بوده و به اشاعه تبلیغات داعش به زبان‌های عربی، انگلیسی و پرتغالی پرداخته است.

مقامات کشور برزیل به دنبال وقوع حمله تروریستی در شهر نیس فرانسه تدابیر امنیتی را تشدید کرده و اقدام به ایجاد کمربندهای امنیتی، استقرار موانع بیشتر و تفتیش مسافران در شهر ریودوژانیرو کرده‌اند.

همچنین چند روز پیش نیروهای امنیتی برزیل رزمایش‌هایی را نزدیک ورزشگاه‌ها و مسیرهای جابجایی و حمل و نقل اجرا کردند.

قرار است بازی‌های المپیک ریو 2016 در تاریخ 5 اوت(15 مرداد) رسما آغاز شود و انتظار می‌رود که نزدیک به 500 هزار مسافر خارجی برای تماشای بازی ها به این کشور بروند.

آژانس اطلاعاتی برزیل مشهور به ABIN در بیانیه‌ای درباره حمایت‌های گروه افراطگر انصار الخلیفه برزیل از داعش گفت: همه تهدیدها علیه بازی های المپیک ریو 2016 به ویژه تهدیدهای تروریستی به دقت مورد تحقیق قرار گرفته‌اند.

آژانس ABIN خاطر نشان کرد: بسیاری از تهدیدها در حال حاضر مردود هستند و آنهایی که باید به آنها توجه شود نیز به  طور جامع مورد تحقیق قرار گرفته‌اند.

یک سخنگوی این آژانس از اظهار نظر درباره تهدید مربوط به پستهای اینترنتی گروه مذکور خودداری کرد.

آژانس اطلاعاتی برزیل ماه گذشته میلادی تایید کرد یک حساب کاربری پرتغالی را در نرم افزار پیام رسان تلگرام شناسایی کرده که در واقع یک کانال برای تبادل اطلاعات در خصوص داعش بوده است اما به گفته مقامات هیچ گونه تهدید وقوع یک حمله در برزیل تشخیص داده نشده است.