روزنامه نیویورک دیلی نیوز گزارش داد، در حالی که دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به دفعات اعلام کرده هیلاری کلینتون، میلیون‌ها دلار از عربستان سعودی دریافت کرده است،  اسناد جدید حاکی از آن است که ترامپ نیز با عربستان سعودی مراودات مالی داشته و از آل سعود پول گرفته است.

براساس این گزارش، دونالد ترامپ در ژوئن سال 2001، طبقه 45 برج «ترامپ ورلد» در نیویورک را به بهای 4 میلیون و 500 هزار دلار به پادشاه عربستان فروخت. مدارکی که به دست نیویورک دیلی نیوز رسیده نشان می‌دهد در سال 2008 این آپارتمان به محل اقامت مقامات سعودی برای حضور در نشست سازمان ملل تبدیل شده است.

درصورتی‌که این اتهامات تأیید شود، ترامپ از سال 2001 تاکنون دست‌کم 5 میلیون 700 هزار دلار از دولت عربستان دریافت کرده است.

بررسیهای نیویورک دیلی نیوز همچنین نشان میدهد که شفیق بن لادن برادر اسامه بن لادن رهبر طالبان افغانستان نیز در سال 1986 به مدت 4 ماه در یکی از آپارتمانهای متعلق به دونالد ترامپ زندکی میکرده است.

رقابتهای انتخاباتی آمریکا در حالی به روزهای حساس خود نزدیک میشود که بیشتر رای دهندگان آمریکایی معتقدند که هیچ از این 2 کاندیدا صلاحیت و شرایط لازم را برای ورود به کاخ سفید ندارد. اغلب آمریکایی میگویند که سر ناچاری مجبورند به یکی از این 2 کاندیدا رای رهند.

مساله افشای ایمیلهای هیلاری کلینتون، استفاده از ایمیل شخصی برای ارسال پیامهای محرمانه، دریافت کمکهای مالی از عربستان و اتهامات مربوط به نقش کلینتون در ایجاد داعش از یک سو و مواضع تند ترامپ علیه مسلمانان و رنگین پوستان، عدم ثبات شخصیتی و اظهارات متناقض ترامپ باعث شده است که هر دو نامزد دموکرات و جمهوریخواه تصویر منفی از خود نزد افکار عمومی آمریکا به جا بگذارند.