"‌هیلاری کلینتون"، نامزد حزب دموکرات آمریکا، در انتخابات ریاست جمهوری این کشور در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی ان ان گفت "دونالد ترامپ"، نامزد حزب جمهوریخواه، در طول دو سال گذشته به ما نشان داده است که حرکتی را بر اساس ایجاد نفرت و تنفر شروع کرده است. وی در این مدت تنفر  را در داخل جامعه ما و در کشور ما توسعه داده است. وی کسی است که حق شهروندی اولین رئیس  جمهور آفریقایی تبار آمریکا را زیر سوال برده است. وی بر لزوم برتری سفیدپوستان در جامعه آمریکا تاکید می کند و همچنین خواهان جدایی محل زندگی افراد در آمریکا بر اساس رنگ پوست شان است. وی یک قاضی را به علت آن که اصالتا مکزیکی  بوده مورد انتقاد قرار داده و بر لزوم اخراج گسترده آوارگان از آمریکا تاکید کرده است. وی فردی به شدت ریاکار و روان پریش است. من در سخنرانی خودم در منطقه «رینو» مطالب بیشتری را درباره وی مطرح خواهم کرد.

هیلاری کلینتون در واکنش به اتهامات دونالد ترامپ مبنی بر این که وی از جایگاه خود به عنوان وزیر امور خارجه برای کسب منابع مالی و پول برای موسسه کلینتون استفاده کرده است گفت آنچه که دونالد ترامپ درباره فعالیت موسسه کلینتون گفته احمقانه است. من زمانی که وزیر امور خارجه بودم تصمیمات من  تحت تاثیر عوامل خارجی اتخاذ نمی شد من تصمیمات را بر اساس آن چه که احساس می کردم درست است، اتخاذ می کردم و تلاش می کردم امنیت مردم آمریکا را تامین و منافع آن را در خارج  تامین کنم. خود وزارت امور خارجه آمریکا هم اعلام کرده است هیچ مدرکی برای اثبات اتهامات دونالد ترامپ درباره من در زمان حضور در وزارت خارجه وجود ندارد. 
فکر می کنم مهم است که درک کنیم که موسسه کلینتون که برای نجات زندگی افراد دیگر فعالیت هایی را انجام  داده است و در داخل آمریکا و در سراسر آمریکا هم موسسه ای مورد اعتماد و قابل احترام است. این موسسه سال هاست به فعالیت های خود ادامه می دهد و در سال دو هزار و نه تلاش کرد تمام  فعالیت های خود و از جمله کمک کنندگان و تامین کنندگان منابع مالی خود را به شکل علنی معرفی کند. این موسسه یک موسسه خیریه است که نه من و نه همسرم از آن حقوق دریافت نمی کنیم. این درحالی است که دونالد ترامپ هنوز نپذیرفته است که اطلاعات مربوط به پرداخت مالیات شرکت ها و فعالیت های تجاری گسترده خود را اعلام کند و گفته می شود شرکت های وابسته به او صدها میلیون دلار به تعدادی از بانک های دولتی در آمریکا بدهکار هستند.
هیلاری کلینتون در واکنش به مواضع جدید دونالد ترامپ در قبال مهاجران و این که وی گفته است مهاجران در صورت پرداخت مالیات می توانند در آمریکا بمانند گفت به نظر می رسد این سومین بار است که ترامپ مواضع خود را درباره مهاجران تغییر می دهد. بنظر می رسد که مشاوران وی به وی گفته اند که مواضع قبلی وی درباره مهاجران از جمله اخراج گسترده مهاجران از آمریکا به شدت به موقعیت وی آسیب زده است.  بنابراین وی تلاش می کند مواضع خود را تغییر دهد اما به نظر من باید صحبت ها و مواضع وی را در بافتی کلی در نظر گرفت و تحلیل کرد. زمانی که وی سه بار در یک روز مواضع مختلف و متفاوتی درباره مساله مهاجران مطرح می کند این تغییر موضع نشان می دهد که ترامپ به شدت تلاش می کند تا مواضعی را که به موقعیت وی ضربه زده اند تغییر دهد.