پس از حادثه 11 سپتامبر، آمریکا در میدان‌های جنگ در افغانستان و عراق به همپیمانان خود تعداد زیادی سلاح داده است.

بر اساس این گزارش، آمریکا فهرست ثبت سلاح‌ داده شده را در اختیار ندارد و در مورد اینکه در حال حاضر این سلاح‌ها در اختیار چه کسانی قرار دارند نیز اطلاعات کمی وجود دارد.

 به طور کلی، آمریکا در عراق و افغانستان به میزان 1.45 میلیون اسلحه توزیع کرده است که 978 هزار سلاح تهاجمی، 266 هزار سلاح کمری و 112 هزار مسلسل را شامل می‌شوند.

اما مقامات پنتاگون اعلام کردند که فقط اسناد توزیع 700 هزار اسلحه را در اختیار دارند و تجهیزات نظامی زیادی در افغانستان مفقود شده‌اند.

وزارت دفاع آمریکا گزارش کرده بود که واشنگتن در یک دهه گذشته بیش از 747 هزار انواع سلاح و تجهیزات نظامی را به نیروی امنیت ملی افغانستان به ارزش 626 میلیون دلار فراهم کرده است که شامل حدود میلیون‌ها تفنگ، تپانچه، مسلسل، نارنجک‌‌انداز و دیگر ادوات نظامی بوده است

بر اساس این گزارش، از میان 474 هزار و 823 شماره سریال ثبت شده در پایگاه بازرسی، حدود 203 هزار و 888 عدد از این شماره سریال‌ها یا حدود 43 درصد مفقود و یا اطلاعات آن‌ها دو بار ثبت شده‌ بود.

همچنین طی تحقیقات انجام شده، تعداد 24 هزار و 520 شماره سریال در پایگاه بازرسی، اغلب بیش از یک بار تکرار شده‌ بودند و هیچ اطلاعاتی در مورد 50 هزار و 304 شماره سریال مبنی بر اعزام و یا دریافت آنها در این پایگاه وجود نداشت.