به گزارش پارس به نقل از مهر ، «برندون برایانت» تقریبا ۵ سال در برنامه مخفی آمریکا برای بمباران اهداف مورد نظرش در عراق و افغانستان دخیل بوده و در سال ۲۰۱۱ کار خود را رها کرده است.

از اعمالش بسیار شرمسار است و می گوید: «اپراتورهایی که مسئول بمباران بودند، از دید کافی نسبت به اهداف برخوردار نبوده و دقیقا نمی دانستند چه کسانی را هدف قرار می دهند.»

او با عذرخواهی از خانواده های قربانیانی که باعث کشتن آنها شده، می گوید نمی تواند از اعمال ننگین خود گذشته و خود را ببخشد.

2ACTlfl8rtzy

برایانت می گوید: «ما تنها اشباح و سایه هایی از انسان ها می دیدیم و آن سایه ها را هدف قرار می دادیم. کل برنامه بمباران ارتش آمریکا بیمار و معیوب بود و مردم باید از این چیزها و بلاهایی که بر سر قربانیان آمده، مطلع شوند. من بسیار متاسفم که این اشتباهات رخ دادند و هر کاری که بتوانم می کنم تا جلوی اشتباهات بعدی را بگیرم.»

xo3IgXaRnzJX

بمباران‌های پهپاد آمریکایی همواره سوژه بسیاری از کاریکاتوریست ها بوده است

از سال ۲۰۰۱، ارتش آمریکا عملیاتی را بوسیله هواپیماهای بدون سرنشین در کشورهایی همچون عراق، پاکستان، سومالی، یمن و افغانستان انجام داده و همواره تاکید کرده است که اهداف این عملیات، نظامیان هستند. این در حالی است که مسئولان و مقامات محلی در این کشورها می گویند شهروندان و غیر نظامیان، اصلی ترین قربانیان این حملات بوده اند.

گزارش ها نشان می دهند که تنها در ۴۱ حمله انجام شده بوسیله پهپادهای آمریکایی در پاکستان و یمن، حداقل ۱۱۴۷ «انسان» کشته شده اند!