به گزارش پارس به نقل از فارس: در حالی که ارتش عراق تلاش می کند عناصر داعش را در استان صلاح الدین و در اطراف شهر تکریت سرکوب کند، آمریکا برای داعش تسلیحات می فرستد.


«عواد العوادی» عضو پارلمان عراق با اشاره به اقدام اخیر آمریکا در ارسال سلاح و مواد غذایی به شهرستان «بلد» عراق برای عناصر تروریستی داعش گفت: این اولین بار نیست که نیروی هوایی ایالات متحده و ائتلاف بین‌المللی سلاح و مواد غذایی را به تروریست‌های داعش می رساند بلکه این موضوع در تلعفر، سنجار نیز تکرار شد.

مسئولان محلی عراق نیز طبق گزارشات به دست آمده، اعلام کردند که این کار را در تلعفر و سپس سنجار انجام دادند.

در همین ارتباط، «مفید البلدوی» شهردار بلد (واقع در 80 کیلومتری شمال بغداد) به خبرنگاران گفته که در روز جمعه گذشته هلیکوپتر «آپاچی» یک بسته با سلاح را به تروریست های محاصره شده در روستای الخضیر رساند. شهردار از دولت مرکزی خواست که تحقیقات در این زمینه فورا آغاز شود.

به گزارش «صدای روسیه»، کمیته دفاع و امنیت مجلس عراق بر اساس «شواهد و اثبات تامین سلاح به شبه نظامیان در شهر بلد»، روز یکشنبه گذشته ایالات متحده را به حمایت از داعش متهم کرد.

سفارت ایالات متحده در روز دوشنبه همه اتهامات عنوان شده علیه نیروی هوایی ایالات متحده و شرکایش در ائتلاف را رد کرد.

دیپلمات های ایالات متحده گزارش های متعدد در مطبوعات محلی و اظهارات مقامات محلی را «اشتباهی» خواندند، این در حالی که بسیاری از کارشناسان مسایل منطقه معتقدند گروه تروریستی داعش دست پرورده آمریکا و هم پیمانان غربی و عربی آن کشور است.

شبکه المنار نیز تصاویری از اقدام جنگنده های ائتلاف در ارسال کمک برای عناصر داعش را منتشر کرد.