علی ابراهیم دبعون، فرمانده "عملیات الجزیره" که فرماندهی نظامی استان الانبار را بر عهده دارد، اعلام کرد که نیروهای ارتش عراق و عشایر، منطقه الجبه و روستای العدوسیه واقع در شمال شهر بغدادی را آزاد کردند.

در این عملیات 13 داعشی کشته و یک خودروی بمبگذاری شده و انبار سلاح تروریست‌ها منهدم شد.

الجبه و العدوسیه اهمیت زیادی برای داعش داشتند چراکه نقطه عبور رود فرات را تشکیل می‌دادند و داعش از آن‌ها برای حمله به شهر بغدادی استفاده می‌کرد.

بنا بر این گزارش نیروهای امنیتی عراقی و عشایر همچنین دو عامل انتحاری را که قصد داشتند به منطقه بروانه نفوذ کنند از پای درآوردند.

نیروهای عراقی از چند ماه پیش وارد درگیری‌های شدیدی با داعش در الانبار شده‌اند تا داعش را از منطقه صحرایی موجود در مرز مشترک سوریه، اردن و عربستان، دور کنند.

از سوی دیگر منابع عراقی اعلام کردند که تروریست‌های داعش به یک مجتمع مسکونی در عامریه الفلوجه حمله کرده و کنترل ساختمان‌هایی را در این منطقه در دست گرفتند. نیروهای امنیتی و عشایر نیز در این منطقه منع آمد و شد اعلام کرده و در حالت آماده باش قرار گرفته‌اند.

در سایه حملات شدید داعش به استان صلاح الدین در شمال بغداد نیز که به کشته و زخمی شدن ده‌ها تن منجر شد، نیروهای عراقی از پادگان‌های خود در نزدیکی فلوجه عقب‌نشینی کردند.

به گفته منابع محلی داعش حملات انتحاری را علیه نیروهای عراقی در اطراف فلوجه انجام داده که به کشته و زخمی شدن چند تن منجر شد.