«ابراهیم دبعون» فرمانده الجزیره (یکی از تشکیلات ارتش عراق) در الانبار به خبرگزاری «آناتولی» اعلام کرد، گردان هفتم ارتش و جنگجویان قبیله‌ای توانسته‌اند منطقه «جبه» و روستای مجاور آن «العدوسیه» واقع در «جزیره البغدادی» در شمال ناحیه البغدادی (90 کیلومتری غرب الرمادی) را آزاد کنند.

دبعون افزود: این عملیات آزادسازی با پشتیبانی جنگنده‌های ائتلاف جهانی و نیروی هوایی عراق انجام شد.

وی تصریح کرد، نیروهای عراقی پرچم عراق را بالای این منطقه و روستا برافراشته‌اند.

فرمانده الجزیره در الانبار تصریح کرد، در جریان درگیری‌های آزادسازی که در آن از انواع سلاح‌های سنگین و متوسط استفاده شد، 13 تن ازعناصر داعش کشته و یک خودروی بمب‌گذاری شده این گروه تروریستی و نیز انبار سلاح آن در جبه و العدوسیه منهدم شدند.

طبق اعلام این فرمانده نظامی، جبه و العدوسیه برای داعش از اهمیت خاصی برخوردا است؛ چرا که این مناطق نقطه عبور رودخانه الفرات را تشکیل می‌دهند و این گروه تروریستی از این مناطق برای گلوله‌باران منطقه البغدادی و نیروهای امنیتی مستقر در آن استفاده می‌دهد.

از سوی دیگر، سرهنگ «فاروق الجغیفی» مدیر شهرستان «حدیثه» در استان الانبار اعلام کرد، نیروهای عراقی و نیروهای عشایر توانسته‌اند دو تن از انتحاری‌های داعش را که تلاش می‌کردند به ناحیه «بروانه» در حدیثه (160 کیلومتری غرب الرمادی) نفوذ کنند، به قتل برسانند.