به گزارش پارس به نقل از تسنیم، ارتش سوریه در ادامه پیشروی های خود در حومه جنوبی حلب در شمال این کشور، کنترل کامل شهرک "بائص" واقع در جنوب شهرک "العیس" را به دست گرفت.

با کنترل بر این شهرک، ارتش سوریه خود را به 4 کیلومتری منطقه راهبردی "الزمار" و 8 کیلومتری فرودگاه نظامی ابوالضهور در حومه شمالی شهر ادلب رساند.

فرودگاه استراتژیک ابوالضهور منطقه مهمی برای آغاز عملیات به سمت کل حومه ادلب به شمار می رود.

یک منبع نظامی تاکید کرد که ارتش سوریه و هم پیمانانش بعد از عملیات نظامی در حومه حلب که سرعت و استفاده از تاکتیکهای نظامی جدید از ویژگی های آن بود، به سمت حومه ادلب و حماه در حال پیشروی است.

وی افزود که ارتش در ابتدا به سمت روستاهای تحت کنترل تروریستها در جنوب غرب "جبل الأربعین" پیشروی کرد. سپس یگانهای دیگر به اطراف روستای "قریحه" پیشروی کردند. جنگنده های ارتش سوریه نیز مراکز تجمع تروریستها در "مریقص و قریحه" را هدف قرار دادند که این امر منجر به فرار تروریستها و فروپاشی صفوف آنها شد.

ارتش سوریه بعد از فروپاشی صفوف تروریستها به پیشروی های خود ادامه داد و  کنترل قریحه و مریقص و ابورئیل در جنوب جبل الاربعین را به دست گرفت. نیروهای ارتش سوریه سپس شهرک های الصعیبیه و الصحیبیه و تل دلامه و مزارع اطراف آن را به کنترل خود در آوردند.