دونالد ترامپ تنها نامزد باقی مانده حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز چهارشنبه درگفتگو با شبکه خبری فاکس نیوز گفت که مسئولین آمریکایی باید با دقت ومواظبت بیشتری با مسلمانان مقیم کشورش برخورد کنند.

وی افزود در صورت پیروزی در انتخابات کمیته ای را به سرپرستی رودولف جولیانی که در زمان حمله تروریستی یازدهم سپتامبر شهردار نیویورک بود تشکیل خواهد داد تا بطور جدی با این مسئله برخورد کند.

رودولف جولیانی جمهوریخواه که یکی از موفق ترین شهرداران آمریکایی شناخته شده است، ماه گذشته با این ادعا که او در عرصه سیاست آمریکا از اهمیت و نفوذ زیادی برخوردار است رسما حمایت خود را از ترامپ اعلام کرد.

ترامپ که حالا نامزد نهایی قابل پیش بینی حزب جمهوریخواه خوانده می شود در این گفتگو شهردار جدید لندن را که یک مسلمان است و در یکی از سخنرانی های خود ترامپ را ناآگاه و احمق خوانده بود در رابطه با طرح جلوگیری خود از ورود مسلمانان به خاک آمریکا یک مورد استثنا خواند و گفت که او درصورت ریاست جمهوری ترامپ اجازه خواهد داشت به آمریکا سفر کند.

این نامزد جنجالی جمهوریخواهان که اکثر تحلیلگران سیاسی آمریکا و جهان او را ناآگاه ترین نامزد انتخاباتی تاریخ آمریکا توصیف کرده اند دراین گفتگوی تلفنی با شبکه فاکس نیوز تکرار کرد که مسلمانان برای جامعه آمریکا یک مشکل بزرگ بحساب می آیند و باید در مورد آن ها گفتگوهای زیادی بشود.

ترامپ که قرار است فردا با پال رایان رییس جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا دیدار کند دراین گفتگو برغم اظهارات رایان مبنی بر این که هنوز آماده حمایت از ترامپ نیست گفت دردیدار فردای خود خواهد دید که آیا قادر به کنار آمدن با رایان خواهد بود یا نه و اضافه کرد: درصورتی که ممکن نباشد آن وقت مثل گذشته بدون حمایت او به پیشروی و پیروزی ادامه خواهم داد.