وزارت کشور مصر بعد از کشته شدن نظامیان مصری در شهر حلوان طی بیانیه‌ای اعلام کرد که یک گروه از نیروهای امنیتی اداره تحقیقات پلیس منطقه حلوان در حالی که در ساعات اولیه روز یکشنبه گذشته با لباس شخصی در حال بررسی وضعیت یک مینی‌بوس در خیابان عمر بن عبدالعزیز بودند مورد حمله گروهی ناشناس که در یک خودروی شاسی بلند قرار داشتند، گرفتند و سپس چهار نفر که در پشت خودرو مخفی شده بودند بیرون آمده و شروع به تیراندازی شدید به سمت نظامیان مصری کرده و به سرعت متواری شدند. 

بنابر این گزارش، چنین حادثه ای نشان می دهد که گروه های تروریستی همچنان در قاهره حضور دارند.

در ادامه این گزارش آمده است: گروه تروریستی داعش این عملیات را به عهده گرفت و شاهدان هم گفتند که بر روی خودروی مهاجمان پرچم داعش نصب شده بود.

گروه دیگری نیز که نام خود را مقاومت مردمی نهاده اند پس از این حادثه اعلام کردند که این حملات را به مناسبت گذشت یک هزار روز از یورش نیروهای امنیتی مصر به میدان الرابعه که در آن صدها نفر از هواداران محمد مرسی رئیس جمهوری سابق مصر کشته شدند، انجام داده است.

مجدی عبدالغفار وزیر کشور مصر که در تشییع جنازه کشته شدگان نظامیان مصری حادثه حلوان شرکت کرده بود در این باره گفت: مصر بر ادامه راهش تاکید دارد و عملیات تروریستی نمی تواند ما را از انجام وظایف دور کند.

وی افزود: در حمایت از امنیت ملی با شدت با تروریست ها مقابله می کنیم.

این حوادث در حالی در قاهره رخ داده که تقریبا هر روز در منطقه شبه جزیره سینا تروریست های داعش مورد حمایت غرب و برخی کشورهای منطقه اقدام به عملیات تروریستی می کنند.

ارتش مصر نیز از چندین ماه پیش عملیات نظامی گسترده ای را در مناطق رفح، شیخ زوید و العریش در شمال صحرای سینا برای سرکوب گروه های تروریستی آغاز کرده است.