سه راکت به ساختمان و محوطه پارلمان اصابت کرد که تلفاتی در پى نداشته است. این راکت ها، حوالى ساعت ١٠  صبح امروز به وقت محلی به ساختمان پارلمان افغانستان اصابت کرده اند.

«عبدالغفار غور زنگ» سرپرست امور امنیتى پارلمان افغانستان گفت: یک راکت به یکى از ساختمان ها و دو راکت دیگر به محوطه پارلمان افغانستان اصابت کرده که تلفاتى در بر نداشته است.

غور زنگ در ادامه افزود: تحقیقات در این زمینه آغاز شده و نتیجه این بررسى ها در اختیار رسانه ها قرار می گیرد. «صدیق صدیقى» سخنگوى وزارت کشور، اصابت راکت به محوطه پارلمان افغانستان را تایید کرد.

وی گفت: تاکنون از تلفات احتمالی گزارشی منتشر نشده است اما بررسى هاى پلیس در این زمینه شروع شده است.

این درحالی است که ژنرال «تاج محمد جاهد» سرپرست وزارت کشور افغانستان امروز به مجلس افغانستان فرا خوانده شده بود. مسئولیت اصابت این راکتها را گروه طالبان برعهده گرفته  است.

«ذبیح الله مجاهد» سخنگوی گروه طالبان، در ایمیلى که به آژانس خبری پژواک ارسال کرده، نوشته است: گروه طالبان ساعت ١٠صبح امروز، در نواحی شهر کابل، ساختمان پارلمان را هدف حملات موشکی قرار داده است.

لازم به ذکر است ساختمان پارلمان افغانستان توسط دولت هند احداث و به دست «نارندرا مودی» نخست وزیر این کشور در ماههای گذشته افتتاح شده بود.