به گزارش پارس به نقل از ایسنا، نصرالدین سعدی، بخشدار دشت ارچی به بی‌بی‌سی گفت که پس از درگیری شدید میان نیروهای امنیتی افغان و مخالفان مسلح دولت، این بخش از این ولایت به دست مخالفان مسلح افتاد.

وی گفته که درگیری بین دو طرف از یک هفته قبل به این سو جریان داشت و در این مدت آنها خواستار افزایش نیرو و کمکهای فوری از حکومت مرکزی شدند. او گفت: "اما کسی صدای ما را نشنید و ما مجبور شدیم از بخش بیرون شویم."

نصرالدین سعدی و نیروهای امنیتی حالا به منطقه قرلوق فرار کرده‌اند.

گروه طالبان در تماس با رسانه‌ها ادعا کرده که "کل پاسگاه‌های امینتی" ولایت قندوز را به کنترل خود در آورده است.

عبدالله قرلق، نماینده قندوز در مجلس سنا گفت که پس از سقوط بخش دشت ارچی نیروهای امنیتی افغان به طرف منطقه قرلوق عقب نشینی کردند.

او سقوط این بخش را تائید کرده است.

یک شهروند قندوز از بخش دشت ارچی نیز گفت که نا‌امنی‌ها سبب شده صدها خانواده به بخش امن تر ولایت کوچ کنند.

هنوز در مورد تلفات و خسارات احتمالی ناشی از این درگیری‌ها خبری منتشر نشده است.

قندوز در شمال افغانستان با تاجیکستان مرز مشترک دارد و از ولایت‌های نسبتا ناامن است که در ماه‌های گذشته محل درگیری‌های شدید و خونین نیروهای دولتی و شورشیان بوده است.

شنبه شب نیز در ادامه درگیری‌ها گروه طالبان توانست کنترل بخش چهاردره قندوز را به دست بگیرد.

قندوز شش بخش دارد و در حال حاضر دو بخش آن در کنترل مخالفان مسلح دولت افغانستان است.

خبرنگار بی‌بی‌سی در محل می‌گوید که جنگجویان توانسته‌اند به چهارکیلومتری مرکز شهر قندوز برسند و در مناطق "دو بندی" و روستای "یتیم" و اطراف رودخانه چهاردره که مرکز شهر را از بخش‌ها جدا می کند، سنگر بگیرند.

جنگ علیه شورشیان را در قندوز نیروهای مشترک افغان رهبری می‌کند.

سقوط بخش‌های قندوز نشان می‌دهد که با گذشت ۱۴ سال از آغاز حملات آمریکا به مواضع گروه طالبان و پس از ماموریت ناتو در افغانستان، طالبان همچنان توانایی تصرف بخش‌هایی از افغانستان را دارد.