معاون رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی از ادامه حضور نیروهای روسیه در سوریه اظهار نگرانی کرد و گفت: اکنون زمان مناسبی برای ورود نیروهای اسرائیل به سوریه نیست.
 
سایت صهیونیستی «والا» گزارش داد: «یئیر گولان» اعلام کرد با وجود اینکه پوتین اعلام کرده‌ است ارتش خود را از سوریه بیرون برده است، اما روس‌ها هنوز در سوریه حضور دارند.
 
گولان گفت: من نمی دانم که این مسئله چه مدت زمان خواهد برد. این مقام نظامی صهیونیست درباره روسیه  گفت: نمی توان نقش روسیه را نادیده گرفت و این نقش لزوماً منفی نیست. روس‌ها به خوبی خطوط قرمز اسرائیل را می‌دانند.
 
گولان در بخش دیگری از سخنانش درباره روابط با ترکیه گفت: تا زمانی که در ترکیه حزبی بر سر کار است که گرایش قوی به اسلام و اخوان المسلمین و حاکمی مانند اردوغان دارد ما همواره انتظار مشکلات و چالش هایی داریم.
 
وی احتمال داد که جنگی در منطقه صورت نگیرد و گفت: دلیلی ندارد در حمله به دشمنانی که اسرائیل را تهدید می‌کنند، شتاب زده عمل کنیم. اکنون زمان برای ورود به لبنان مناسب نیست و باید برای جلوگیری از ایجاد اضطراب در اسرائیل تلاش کنیم.
 
گولان همچنین مدعی شد حزب الله در سوریه سرگرم است و در داخل لبنان نیز با مشکلاتی روبرو است و بعید است که به این سرعت گزینه هایش را علیه «اسرائیل» عملی کند.
 
انتهای پیام/