به گزارش پارس ، فارس به نقل از روزنامه « جروزالم پست» ، موشه یعالون روز دوشنبه به کمیته دفاعی و امور خارجی کنست گفت، روسیه هنوز سامانه دفاع موشکی اس-۳۰۰ را برای سوریه ارسال نکرده و اگر قرار باشد چنین محموله ای منتقل شود، احتمالا این کار سال آینده صورت می گیرد.

وی افزود: اسرائیل با نگرانی احتمال اقدام روسیه در ارسال اس-۳۰۰ به سوریه را دنبال می کند، اما اگر روس ها بخواهند این محموله را ارسال کنند، سال ۲۰۱۴ این کار را انجام می دهند.

بر اساس این گزارش، آمریکا و اسرائیل با روسیه لابی کرده اند تا این سیستم دفاع موشکی را در اختیار بشار اسد، رئیس جمهور سوریه قرار ندهد. با این حال، مسکو تاکید کرده این سامانه دفاعی است و نیروهای اسد برای مقابله با گروه های شورشی به آنها نیاز دارند.

جروزالم پست نوشت: بودن اس-۳۰۰ در دستان سوریه می تواند به ایجاد منطقه پرواز ممنوع منجر شود که در این صورت، نیروی هوایی اسرائیل دیگر نمی تواند در طول مرزهای لبنان و سوریه، عملیاتی انجام دهد.

بر اساس این گزارش، یعالون هفته گذشته مدعی شده بود اگر روسیه اس-۳۰۰ را به سوریه تحویل دهد، اسرائیل علیه این سامانه اقدام نظامی صورت می دهد. با این حال، او امروز در دیدار با اعضا کمیته دفاعی و امور خارجی گفت: تا زمانی که جنگ داخلی سوریه به منافع اسرائیل آسیب نرساند، قصد دخالت در جنگ داخلی این کشور را نداریم. »