همام حمودی معاون اول رئیس مجلس عراق گفت: جنایتی که داعش در گلوله باران شیمیایی اهالی شهر تازه در کرکوک انجام داد٬ در صورت عدم پاسخ قاطع وسریع دولت عراق وجامعه بین المللی٬ به مناطق و کشورهای دیگر منتقل خواهد شد و به همین دلیل جامعه بین الملل باید فورا وارد عمل شود.

به گزارش پایگاه خبری السومریه نیوز، حمودی شب گذشته از دولت عراق وجامعه بین المللی به ویژه شورای امنیت خواست فورا برای جلوگیری از تکرار چنین جنایت هایی اقدام کنند.

وی افزود: جنایت های داعش در شهر تازه ، ما را یاد بمباران شیمیایی حلبچه واهوار توسط رژیم صدام حسین می اندازد.

حمودی با اظهار تعجب از سکوت جهانی در برابر جنایت های داعش در حق شهروندان بی گناه واستفاده از راکت ها وخمپاره های حاوی مواد شیمیایی گفت: ما هیاتی برای اطلاع از اوضاع اهالی شهر تازه وحال مصدومان بمباران داعش به این منطقه اعزام کرده ایم.

معاون رئیس مجلس عراق در ادامه از دولت این کشور خواست عملیات نظامی وهوایی آزاد سازی روستای بشیر ومناطق مجاور آن را در استان کرکوک تسریع بخشد تا این مناطق از چنگ داعش ازاد شود و استفاده از سلاح هایی ممنوعه در حق مردم این مناطق تکرار نشود.

حمودی همچنین از وزارت بهداشت عراق خواست یک تیم پزشکی برای درمان مصدومان وتهیه گزارش از جنایت های داعش برای ارائه به محافل بین المللی اعزام کند.

از سوی دیگر حسین عادل' بخشدار منطقه تازه گفت: بیش از 800 نفر در منطقه «تازه» در شهر کرکوک واقع در شمال عراق٬ بر اثر استنشاق گازهای سمی که گروه تروریستی داعش سه شنبه گذشته علیه غیرنظامیان در این منطقه به کار گرفت، مصدوم شده اند. 

«نجم الدین کریم' استاندار کرکوک چهارشنبه گذشته اعلام کرده بود که داعش از منطقه تحت کنترل خود یعنی منطقه ترکمن نشین بشیر در جنوب کرکوک، ناحیه تازه را با موشک های کاتیوشا و خمپاره های حاوی مواد شیمیایی و سمی هدف حمله قرار داد.

وی افزود: علاوه بر سه کشته قبلی ٬ یک تن دیگر بر اثر شدت مصدومیت جان باخته و شماری نیز که حال آن ها وخیم بوده به بیمارستان های بغداد منتقل شده اند.  آخرین فرد جان باخته کودکی سه ساله به نام فاطمه سمیر بود. 

حسین عادل همچنین گفت : محله ها و خانه های شهر تازه باید ضد عفونی و سم زدایی شود. 

گروه تروریستی داعش بامداد سه شنبه گذشته با 40 فروند موشک کاتیوشا حامل مواد شیمیایی کلر و خردل به ناحیه تازه در استان کرکوک عراق حمله کرد. 

این گروه تروریستی که از خرداد ماه سال 1393شمسی برخی مناطق عراق و از جمله شهر موصل را به اشغال خود در آورده٬ مرتکب جنایت های زیادی شده است.