به گزارش پارس به نقل از خبرگزاری رویترز از نیویورک ، محمد علی الحکیم سفیر عراق در سازمان ملل گفت : این گروههای تروریستی تمام ارزشهای انسانی را زیر پا گذاشته اند. آنها مرتکب شنیع ترین اعمال جنایتکارانه تروریستی علیه مردم عراق چه شیعه ، چه سنی و چه مسیحی ، ترکمن ، شبک یا ایزدی شده اند.

وی خطاب به شورای امنیت گفت : در واقع این اعمال ارتکاب نسل کشی علیه بشریت است که باید در دیوان بین المللی جواب ان داده شود .

حکیم از ذکر جزئیات بیشتر در مورد این جرایم خودداری کرد.

دولت شیعه عراق با پشتیبانی حملات هوایی تحت رهبری آمریکا سعی دارد شبه نظامیان داعش را از زمان تصرف استانهای عمدتا سنی نشین شمال عراق در ماه ژوئن بیرون براند.

در آن زمان ، شبه نظامیان داعش با مقاومت چندانی روبه رو نشدند.

حکیم گفت : عراق نیاز به کمک بیشتر برای آزادسازی تمام مناطق تحت کنترل داعش دارد.

ایوان سیمونوویچ دستیار دبیر کل سازمان ملل در امور حقوق بشر در ماه اکتبر گفت : مبارزه داعش علیه اقلیت ایزدی عراق ممکن است مصداق نسل کشی باشد.

نیکلای ملادنف نماینده سازمان ملل در امور عراق گفت، وی در باره امنیت جوامع مختلف قومی و مذهبی در مناطق تحت کنترل داعش سخت نگران است بویژه این که هزاران زن و کودک هنوز در اسارت بسر می برند.

وی به شورای امنیت گفت :' تقریبا هرروز حملات تروریستی کماکان تمام عراقیها و مهمتر از همه جامعه شیعه و همچنین اقلیت های قومی و مذهبی سراسر کشور را هدف قرار می دهند. '