به گزارش پارس به نقل از مهر، بی بی سی خبرداد: آمریکا و چین از پیشرفت برای حصول توافق در خصوص پیش نویس قطعنامه شورای امنیت با موضوع تشدید تحریم های کره شمالی خبر دادند.

در همین راستا، «جان کری» و «وانگ ئی» وزرای امور خارجه آمریکا و چین اعلام کردند که به زودی پیش نویسی را در این زمینه ارائه خواهند کرد.

کره شمالی در فاصله یک ماه از تاریخ ۶ ژانویه تا ۷ فوریه سال میلادی جاری (۲۰۱۶) به ترتیب دو آزمایش هسته ای و پرتاب ماهواره را با موفقیت انجام داده است.

این در حالیست که اگر چه چین اقدامات اخیر کره شمالی را محکوم می کند، همواره در خصوص حمایت از تحریم هایی که ممکن است تهدیدی برای ثبات این کشور باشد، امتناع کرده است.

با این حال، وانگ ئی پس از خاتمه مذاکره با همتای آمریکایی در کنفرانس خبری که در واشنگتن برگزار شد، گفت: در جلسات مشورتی به پیشرفت مهمی دست یافتیم و در حال بررسی امکان حصول توافق درباره پیشنویس قطعنامه شورای امنیت و تصویب آن در آینده نزدیک هستیم.

کری نیز در این باره گفت: چنانچه پیشنویس مورد نظر مورد تایید قرار بگیرد بسیار فراتر از همه آن قطعنامه هایی خواهد بود که شورای امنیت تا کنون (درباره کره شمالی) تصویب کرده است.