به گزارش پارس به نقل از فارس، پایگاه خبری عربی پرس نوشت: وزارت دادگستری دولت طرابلس در بیانیه‌ای اعلام کرد: دادگاه تجدیدنظر طرابلس محاکمه الساعدی قذافی، پسر معمر قذافی، دیکتاتور مخلوع لیبی را که متهم به دست داشتن در سرکوب خونین انقلاب لیبی و قتل بازیکن سابق باشگاه فوتبال الاتحاد است به سیزدهم مارس آتی(23 اسفند) موکول کرد. 

دادگاه وی قرار بود امروز دوشنبه 8 فوریه برگزار شود. 

در این بیانیه آمده است، اتهامات الساعدی شامل پرونده های جنایی مربوط به آدم ربایی، هتک حرمت و آزار شدید، سوء استفاده از سمت و حمایت از گروه‌های مسلح برای نابودی انقلاب فوریه است. 

این دادگاه در ادامه بیانیه خود آورده است،‌ علاوه بر اتهامات ذکر شده الساعدی متهم به استخدام مزدوران، تعیین شهرهای مخالف با رژیم سابق با شماره و نشان است که به اختلال در امنیت و ثبات کشور انجامید. همچنین وی به اتهام قتل بازیکن باشگاه الاتحاد در سال 2005 نیز محاکمه خواهد شد. 

در این بیانیه با اشاره به حضور الساعدی در جلسه روز گذشته تاکید شده تصمیم برای تعلیق محاکمه وی بنا بر درخواست وکلای مدافع وی اتخاذ شد. 

دادگاه طرابلس در ششم دسامبر گذشته نیز در راستای انجام تحقیقات یبشتر، محاکمه الساعدی را به هفتم فوریه 2016 موکول کرده بود.