به گزارش پارس به نقل از فارس، یک منبع نزدیک به دولت لیبی که خواست نامش فاش نشود به خبرگزاری فرانسه خبر داد که مشاور نخست وزیر لیبی که در ۳۱ مارس به دست افراد ناشناس در حومه طرابلس ربوده شده بود دوشنبه شب آزاد شد.

این منبع افزود: حال محمد علی الطقوس مشاور و رئیس دفتر نخست وزیر لیبی خوب و هم اکنون در نزد خانواده خود است.

منبع مذکور گفت که اطلاعی درباره ربایندگان و انگیزه های آن از ربودن مشاور زیدان در دست نیست.

محمد علی الطقوس در ۳۱ مارس هنگامی که از مصراته ۲۱۴ کیلومتری شرق طرابلس عازم پایتخت بود در یک ایست بازرسی ساختگی در مسیر طرابلس ربوده شد و پس از آن خودروی وی در تاجورا در حومه طرابلس پیدا شد.

علی زیدان نخست وزیر لیبی نیز اخیرا تاکید کرد که دولت وی تحت شرایط سختی کار می کند و وزرای کابینه وی بارها تهدید به قتل شده اند.

زیدان دیروز دوشنبه نیز اظهار داشت: افزایش آدم ربایی در لیبی یکی از نتایج انقلاب سال ۲۰۱۱ است و بسیاری از افراد ربوده شده از جمله مفقودان پس از انقلاب هستند.

نخست وزیر لیبی افزود: ما درصدد تشکیل کمیته های امنیتی برای رسیدگی به این معضل در سریع ترین زمان ممکن هستیم اما این کار زمان می برد.

مقامات جدید لیبی برای تشکیل ارتش، ساماندهی دستگاه امنیتی و برقرای نظم در این کشور مشکل دارند. به دنبال سقوط رژیم قذافی در اکتبر سال ۲۰۱۱، در بسیاری مناطق شبه نظامیان به تعبیر خود به اداره امور امنیتی در لیبی کمک می کنند و در عین حال سلاح غیر قانونی در دست غیرنظامیان گسترش یافته است.