به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، هند و پاریس در سفر 'فرانسوا اولاند،' رئیس جمهوری فرانسه به دهلی نو که از امروز یکشنبه آغاز می شود، قرارداد فروش 36 فروند جت جنگنده رافال را به هند امضا نمی کنند.

 

خبرگزاری فرانسه امروز از دهلی نو به نقل از خبرگزاری "پرس تراست" هند گزارش داد، اولاند در آستانه سفر سه روزه اش به دهلی نو در گفت و گو با این خبرگزاری اعلام کرد امضای قرارداد فروش جنگنده های رافال به هند 'زمان ' می برد. 

 

اولاند گفت: "توافق درباره نکات فنی قرارداد بدون شک زمان می برد، اما ما در مسیر درست قرار داریم."

 

براساس این گزارش، با توجه به اینکه رئیس جمهوری فرانسه مهمان اصلی جشن های 'روز ملی هند' است که سه شنبه برگزار می شود، انتظار می رفت قرارداد خرید جت های رافال را در این سفر نهایی شود. 

 

'نارندرا مودی،' نخست وزیر هند با توجه به نگاه کشور متبوع خود به نوین کردن جنگ افزارهایش که به دوران شوروی سابق بر می گردد در سفر 9 ماه پیش خود به پاریس اعلام کرد قصد خرید جت های رافال را از پاریس دارد.

 

اولاند در مصاحبه با خبرگزاری "پراس تراست" هند گفت: رافال طرح عمده ای برای فرانسه و هند است که می تواند راه را برای یک همکاری فنی و صنعتی بی سابقه هموار کند.

 

وزارت دفاع هند ابتدا قصد خرید 126 جنگنده رافال را به ارزش 12 میلیارد دلار از فرانسه داشت، اما در سال 2015 که دو طرف نتوانستند در زمینه قیمت و مونتاژ محلی آنها به توافق برسند، هند درخواست خود را به 36 فروند کاهش داد. در قرارداد جدید که دو طرف درحال نهایی کردن آن هستند، جنگنده ها به صورت مونتاژ شده به هندوستان ارسال می شود.

 

دهلی نو امیدوار است بیشتر جنگنده های خود را با نمونه ای بومی جایگزین کند که مراحل ساخت آن سه دهه به طول انجامیده است.