به گزارش پارس به نقل از تسنيم،‌ جورج دبلیو بوش رئیس جمهور سابق آمریکا در مصاحبه با یک روزنامه صهیونیستی تاکید کرد که باراک اوباما باید تصمیم بگیرد. موضع من این است که شما باید برای مقابله با داعش، نیروی زمینی داشته باشید.
وی در ادامه مدعی شد که دولتش در زمان خود با اعزام نیروهای زمینی بیشتر به عراق، القاعده را شکست داده است. من فکر می کنم که تاریخ نشان خواهد داد که القاعده در عراق شکست خورده است. من مسیر اعزام نیروی زمینی به عراق را انتخاب کردم. ما خواهیم دید که آیا دولت ما با واقعیت های موجود بر روی زمین، خود را تطبیق خواهد داد یا نه.
باراک اوباما با انتقادات زیادی به خاطر ناکامی در متوقف کردن داعش در عراق و سوریه روبرو شده است. اوباما در نشست اخیر گروه 7 به این مساله اذعان کرد که ما هنوز یک راهبرد کامل علیه داعش نداریم.
جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید روز چهارشنبه تاکید کرد که اوباما دستور اعزام 450 پرسنل نظامی بیشتر به عراق را صادر کرده است. اعزام این نیروها به درخواست حیدر العبادی نخست وزیر عراق بوده است.
با اعزام این نیروها تعداد کل پرسنل نظامی آمریکا در خاک عراق به بیش از 3550 نفر خواهد رسید.
وزارت دفاع آمریکا نیز اعلام کرد که هزینه های مربوط به عملیات نظامی علیه داعش به بیش از 2.74 میلیارد دلار معادل 9.1 میلیون دلار در روز رسیده است.
گزارش جدید نشان می دهد که میزان هزینه های حملات هوایی آمریکا علیه داعش پیش از گسترش حملات به خاک سوریه روزانه به بیش از 5.6 میلیون دلار می رسیده است. این رقم هم اکنون به بیش از 9.1 میلیون دلار در روز رسیده است.
داعش از سال 2012 میلادی تاکنون علیه دولت بشار اسد در سوریه می جنگد. این گروه از ژوئن 2014 میلادی حملات خود را به عراق نیز گسترش داد و بخش های زیادی از شمال و غرب این کشور را تصرف کرده است.
داعش در مناطق تحت تصرف خود خلافت اسلامی اعلام کرده است. در ماه اوت آمریکا حملات هوایی علیه داعش در عراق را آغاز کرد. واشنگتن در ماه سپتامبر دامنه حملات خود علیه داعش را به سوریه نیز گسترش داده است.