به گزارش پارس به نقل از فارس، «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلستان با انتقاد از «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت انتقاد وی از همه مسلمانان به خاطر اقلیتی تندرو، اشتباهی اساسی است.

به نوشته هافینگتون پست، کامرون گفت اظهارات ترامپ علیه مسلمانان اشتباهی اساسی است که شکست داعش را سخت‌تر می‌کند.

کامرون که با پایگاه اینترنتی «می دات کام» صحبت کرد، تاکید داشت ترامپ، در حالی که اسلام دین صلح است این میلیاردر آمریکایی اشتباهی اساسی کرده که همه مسلمانان را به خاطر ایدئولوژی اقلیتی، خشمگین کرده است.

نخست وزیر انگلستان در ادامه این گفت‌وگو تصریح کرد «سعی برای سرزنش کل اسلام و همه مسلمانان برای آنچه ایده‌ئولوژی و اقدامات اقلیتی است، اشتباهی اساسی و غلط است.»

کامرون افزود «این [اظهارات] به طرق متعددی به افراطی‌گری کمک می‌کند چون آنها می‌خواهند برخوردی میان تمدن اسلام و تمدن مسیحیت بوجود آورند یا برخوردی میان اسلام و غرب ایجاد کنند.» البته وی در ادامه سخن پیشین خود درباره برخوردتمدن‌ها را رد کرده و گفت این خشونت‌ها نشانه‌ای از جنگ داخل اسلام است.

نخست وزیر انگلستان در ادامه گفت اکثریت، اسلام را دین صلح می‌دانند و مایلند در کشورهای دموکراتیک موفقی با فرهنگ‌ها، با نژادهای مختلف و ادیان مختلف، سهم زیادی اختصاص دهند اما در تضاد با این افراد، افراد کمی هستند که فکر می‌کنند این اقلیت خشن اسلام است.

کامرون تصریح کرد «بنابراین آنچه دونالد ترامپ می‌گوید، به نظر من، نه تنها اشتباه است بلکه کاری را که نیاز است انجام دهیم تا با داعش مقابله و آن را شکست دهیم، سخت‌تر می‌کند.»

ترامپ چندی پیش در سخنان انتخاباتی خود گفته بود باید جلوی ورود مسلمانان را به آمریکا گرفت. بعد از این اظهارات خشم عده زیادی برانگیخته شد.