به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، به دنبال رفع نگرانی های جامعه مسلمانان انگلستان و آرام نمودن جو حاکم بر این کشور، نخست وزیر انگلستان از « مسجد جامع منچستر» بازدید کرد، و با مسئولین و مسلمانان حاضر در مسجد درباره افزایش اسلام هراسی و اقدامات ضداسلامی و همچنین عملکرد دولت و نیروهای پلیس برای مقابله با این حملات به گفتگو پرداخت.

وی اظهار داشت: من به شدت حملات ضد اسلامی را محکوم می کنم، ولی مهمترین مسئله پس از محکومیت این حملات، اقداماتی ست که باید برای جلوگیری از روی دادن این گونه حوادث اجرا شود. به همین منظور گروه ضربتی را برای مقابله با اقدامات ضد اسلامی به کار خواهیم گرفت.

شایان ذکر ست، پس از به قتل رسیدن یک تفنگ دار انگلیسی به دست مهاجران نیجریه ای، شاهد افزایش بی سابقه خشونت ها علیه مسلمانان انگلستان بودیم، که این موضوع سبب شده است که پس از آن حادثه تا به اکنون مسلمانان در ترس و شرایط بسیار دشواری زندگی کنند.

با وجود تهدید به بمب گذاری ها در مساجد و مراکز اسلامی و نیز حملات متعدد به بانوان محجبه مسلمان در این کشور، هیچ محکومیت صریح و روشنی علیه این اقدامات از جانب دیوید کامرون اعلام نگردیده است.

اما وی در دیدار با مسلمانان حاضر در مسجد جامع منچستر اصرار داشت که همیشه هر گونه حملات ضد اسلامی را محکوم نموده است، و استدلال کرد که دولت وی بیش از هر دولتی با اسلام هراسی مبارزه کرده است.

بر اساس تحقیقات روزنامه « ایندیپندنت» که در ماه ژوئن منتشر شد، مشخص گردید که پس از واقعه یازدهم سپتامبر بین ۴۰ تا ۶۰ درصد از مساجد و مراکز اسلامی هدف حملات اسلام ستیزانه قرار گرفته اند، که این حملات پس از کشته شدن تفنگ دار انگلیسی حدود ۱۰ برابر افزایش داشته است.