به گزارش پارس به نقل از تسنیمجاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا درباره برنامه این کشور برای رفع تحریم‌های اقتصادی علیه ایران همانند متحدان دیگر خود اظهار نظر نکرد و درعین حال هشدار داد چنین اقدامی می‌تواند بر اقتصاد کانادا تاثیر منفی داشته باشد.

ترودو روز دوشنبه پیش از پاسخ به سوالی درباره احتمال رفع تحریم‌های کانادا کنفرانس خبری خود را ترک کرد. با اینحال وی در سنت آندروس به سوال دیگری درباره احتمال بازگشایی سفارت کانادا در ایران پاسخ داد.

وی در این باره گفت: حرکت قابل توجه ایران به سوی احترام به انتظارات بین‌المللی نشانه بسیار مثبتی بوده و در هرکجا یک پیروزی برای دیپلماسی به شمار می‌رود.

نخست وزیر کانادا همچنین گفت که برچیدن بخش‌هایی از برنامه هسته‌ای ایران گامی قابل توجه است و انتظار دارم که تماس‌هایی بین کانادا و ایران برقرار شود.

استفان دیون، وزیر خارجه کانادا نیز به خبرنگاران گفت که کابینه به زودی درباره لغو تحریم‌ها تصمیم‌گیری خواهد کرد. وی در ادامه افزود که دراین باره به زودی تصمیم‌گیری خواهد شد تا اکنون که شرکت‌های آمریکایی و اروپایی امکان تجارت با ایران را دارند، شرکت‌های کانادایی از این فرصت بی‌بهره نباشند.