به گزارش پارس به نقل از تسنیم، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که در یک سفر رسمی در آتن به سر می‌برد با آقای کوجیاس همتای خود دیدار و در خصوص روابط دوجانبه و مسائل مورد علاقه رایزنی و تبادل نظر کرد.

دکتر ظریف با اشاره به اینکه توسعه و تعمیق روابط ایران و یونان مورد توجه تمامى مقامات و مسئولین جمهوری اسلامی ایران است، گفت: روابط سیاسى تهران ــ آتن همواره در سطح خوبى قرار داشته و روابط اقتصادى فی‌مابین در سال‌هاى اخیر تحت تأثیر برخى فشارهاى خارجى و تحریم‌ها قرار داشته که باید با تقویت رایزنی‌ها و دیدارها بر مشکلات فعلى فایق آییم.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: ملت‌هاى ایران و یونان با پشتوانه چندهزارساله تمدنى خود نشان داده‌اند که در مقابل سختی‌ها و فشارهاى خارجى مى‌ایستند و مقاومت مى‌کنند.

نیکوس کوجیاس وزیر امور خارجه یونان نیز در این دیدار با اشاره به تاریخ تمدن چندهزارساله و مشترکات فرهنگى دو کشور گفت: این سفر گام مهمى در جهت ارتقای مناسبات فی‌مابین است.

وزیر خارجه یونان تقویت روابط با ایران در حوزه‌هاى مختلف اقتصادى، جهانگردى، انرژى و کشاوررزى و فرهنگى را مورد توجه جدى کشورش دانست و افزود: در اتحادیه اروپا از ظرفیت‌هاى موجود براى رفع موانع همکاری‌هاى ایران و اتحادیه استفاده خواهیم کرد.

در این دیدار همچنین در خصوص تروریسم و افراط گرایى که در مناطق مختلف رو به رشد است تبادل نظر شد و طرفین تأکید نمودند: کشورها باید با عزم و اراده جدی‌تر با این تهدید و نگرانى مشترک به مقابله بپردازند.

استفاده از ظرفیت‌هاى موجود در حوزه‌هایى چون اقتصاد و تجارت، انرژى، گردشگرى، کشاورزى، توسعه صنایع، فرهنگى، برقرارى خط مستقیم پروازى میان تهران و آتن، تقویت همکاری‌هاى کنسولى و ایجاد تسهیلات بیشتر براى صدور آسانتر روادید از دیگر محورهایی بود که مورد تبادل نظر و تأکید طرفین قرار گرفت.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه این سفر با نخست وزیر یونان نیز دیدار خواهد کرد.