به گزارش پارس به نقل از  ایرناتارنمای اندونزیایی 'سروو' روز سه شنبه نوشت: اعدام شیخ 'نمر باقر النمر' توسط دولت پادشاهی عربستان سعودی باعث واکنش بسیاری از مردم اندونزی شد. سازمان اهل البیت اندونزی نیز نسبت به این ظلم و ستم عربستان اعتراض کرد. 

صدها نفر از مردم اندونزی عصر روز گذشته با تجمع مقابل سفارت عربستان در جاکارتا ضمن محکوم کردن شهادت شیخ نمر توسط دولت عربستان، خواستار قطع مناسبات دولت این کشور با ریاض و فشار دیپلماتیک برای پایان نقض حقوق بشر شدند. 

جامعه اهل البیت اندونزی نیز در بیانیه ای تصریح کرد: اعدام شیخ نمر را باید به لیست جنایات رژیم مستبد عربستان سعودی که غیرنظامیان بی گناه را می کشد، اضافه کرد. 

این گروه اندونزیایی شیخ نمر را 'نماد مقاومت در برابر ظلم و ستم' دانست و تاکید کرد: کشتن شیخ نمر نشان می دهد رژیم عربستان سعودی بدنبال درهم شکستن صدای منتقدان و سرکوب خواسته ها و حقوق اساسی همه انسان ها به عنوان برابری، آزادی و امنیت است. 

اهل البیت اندونزی با تاکید بر اینکه شیخ نمر فردی منتقد اما آشتی جو و صلح طلب بود، اعدام این شخصیت منتقد عربستان را ناعادلانه دانست و محکوم کرد. 

گروهی از معترضین اندونزیایی نیز عصر روز گذشته مقابل سفارت عربستان در جاکارتا تجمع کرده و خواستار اقدام سازمان ملل برای تشکیل تیمی به منظور تحقیق در مورد موارد نقض حقوق بشر در عربستان سعودی شدند. 

این معترضان همچنین تقاضا کردند دولت اندونزی با استفاده از روش های دیپلماتیک بر رژیم عربستان فشار وارد آورد تا مطابق هنجارهای جهانی و بین المللی اقدام کند. 

از سوی دیگر 'رتنو مرسودی' وزیر خارجه اندونزی در تماس با 'محمدجواد ظریف' وزیر امور خارجه کشورمان بر اهمیت جلوگیری از افزایش تنش در منطقه تاکید کرد. 

در این گفت وگو طرفین بر ضرورت و اهمیت جلوگیری از افزایش تنش در منطقه تاکید کردند. 

'بان کی مون' دبیر کل سازمان ملل نیز مراتب نگرانی و ناخرسندی خود را نسبت به اعدام 47 نفر از جمله شیخ نمر باقرالنمر روحانی کنشگرحقوق بشر عربستان سعودی اعلام کرد و خواستار لغو همه احکام اعدام در این کشور شده است.