به گزارش پارس به نقل از  تسنیم«مولوی عبدالرئوف توانا» عالم اهل تسنن و دبیر شورای علما و اخوت اسلامی شمال افغانستان با اشاره به شهادت آیت الله النمر توسط رژیم عربستان تاکید کرد: رژیم آل سعود از اهل سنت استفاده ابزاری می‌کنند در حالی که شیعه و سنی دو روی یک سکه هستند.

وی ضمن عرض تبریک و تسلیت به خاطر شهادت آیت الله «باقر المنر» به خانواده این شهید بزرگ گفت که موضوع شهادت شهید مظلوم شیخ نمر حادثه غم انگیزی است که قطعا امت اسلامی نمی‌تواند آن را تحمل کند.

توانا افزود: حکومت آل سعود با شهادت این شیخ شهید خود را بیشتر به جهانیان معرفی ساخت که این رژیم در ریختن خون علما، مبارزان و مجاهدان کوچکترین اهمیتی قائل نیست و به هر جنایتی تن می‌دهند، برهمین اساس این عملکرد در سراسر جهان اسلام محکوم می‌باشد و از دیدگاه من نیز محکوم است.

دبیر شورای علما و اخوت اسلامی شمال افغانستان تصریح کرد: غرب هیچگاه از مبارزان و مجاهدان در سرتاسر جهان اسلام کوچکترین حمایتی نکرده، بلکه همیشه در تبانی با کشورهای ظالم قرار داشت و در هرجایی که جبهه حق و عدالت و نیروهای مخلص قرار داشتند در برابر آنها قرار گرفته است.

این عالم اهل سنت خاطرنشان کرد: غرب هیچگاه موضوع حقوق بشر را با مسلمانان پیوندی نداد، حادثه بزرگ میانمار، فاجعه بیت‌المقدس که همچنان ادامه دارد و مجامع حقوق بشری همچنان صدای خود را بلند نمی‌کنند و حتی احساس همدردی با حکومتها و رژیمهای مستبد دارند.

وی تأکید کرد: عملکرد رژیم آل سعود را مرتبط با اسلام و اهل سنت نمی‌دانیم، زیرا اساس تشیع و تسنن قرآن کریم و عترت پیامبر اسلام است و این دو با یکدیگر برادر هستند و هیچگاه اسلام عزیز اجازه نداده مسلمانان در برابر یکدیگر قرار بگیرند، زیرا مسلمانان میان یکدیگر مهربان هستند.

عبدالرئوف توانا اظهار داشت: شهادت شیخ باقر النمر عالم شیعه عربستانی را توسط رژیم آل سعود همه علمای بزرگ اهل سنت محکوم کردند. از همه حوزه‌های علمیه در سراسر جهان اسلام تقاضا می‌کنم با اتخاذ تصمیم درست اجازه ندهند تا رژیمهای فاشیستی و جنایتکار با استفاده از نام دین مسلمانان را بکشند و امت واحد اسلامی را به بخشهای مختلف تقسیم کنند.