تسنیم ، مجلس اعلای اسلامی عراق با صدور بیانیه ای اعدام آیت الله شیخ نمر باقر النمر روحانی برجسته عربستانی از سوی رژیم سعودی را محکوم کرد.

متن این بیانیه بدین شرح است:

جهان اسلام امروز با شنیدن خبر اعدام شیخ نمر باقر النمر از سوی رژیم سعودی غافلگیر شد. ما در طول ماههای گذشته با اهتمامی ویژه به دنبال لغو حکم اعدام شیخ نمر بودیم تا ارزشهای محبت و صلح در عربستان حاکم شود. آنچه امروز رخ داده است فاجعه ای است که توهین به خون روحانیان و جایگاه منحصر به فرد آنها در میان امت اسلامی و نقض حقوق بشر و معیارهای بین المللی به شمار می رود.

ما در عین حال که نسبت به آثار منفی این اقدام عربستان بر صلح و امنیت در منطقه شکی نداریم، این اقدام ظالمانه را محکوم می کنیم و از سازمان همکاری اسلامی، الازهر، سازمان ملل، کمیساریای عالی حقوق بشر، و همه روحانیان می خواهیم که در این زمینه نقششان را ایفا کنند، زیرا آنچه امروز رخ داد اصرار بر ادامه بدترین شیوه حل مشکلات است.

شهید شیخ نمر باقر النمر عالمی بود که خواستار اصلاحات در عربستان به شیوه صلح آمیز بود و هیچ گناهی به جز درخواست احقاق حقوق برای کسانی که نماینده آنها بود، نداشت.

رژیم سعودی امروز شنبه دوازدهم دی ماه برابر با دوم ژانویه 2016 در بیانیه‌ای، از اعدام چهار نفر از شخصیتهای شیعی‌ عربستان و در راس آنها شیخ نمر باقر النمر به اتهام واهی اقدامات تروریستی خبر داد.

آل سعود سه مبارز شیعی دیگر به نام‌های علی سعید الربح، محمد علی عبد الکریم الصویلم و محمد فیصل محمد الشیوخ را به شهادت رسانده است.

گروههای مختلف سیاسی، حزبی و شخصیت‌های مختلف جهان اسلام، جنایت آل سعود در به شهادت رساندن شیخ نمر باقر النمر روحانی برجسته شیعی را به جرم مطالبه حقوق مشروع و غصب شده مردم منطقه شرق عربستان محکوم کردند و اعتراضات به این اقدام شنیع رژیم سعودی همچنان ادامه دارد.