به گزارش پارس به نقل از العالم، " علی الیامی" شامگاه سه شنبه در گفت وگو با این شبکه اظهار داشت: سیاست رژیم عربستان بخصوص در مورد حقوق بشر و رعایت حقوق قومیت ها، جنسیت ها و مناطق اقلیمی متفاوت، بسیار اشتباه است و متاسفانه کشورهای غربی هم به حکومت سعودی کمک می کنند در برابر نقض حقوق بشر پاسخگو نباشد.

" الیامی" با تاکید بر ضرورت بازنگری واقعی رژیم عربستان در اوضاع این کشور و پاسخگویی به مطالبات مردم عربستان درباره حقوق قانونی، مساوات وعدالت بین زن و مرد، خواستار اقدام عاجل به منظور پیشگیری از انفجار قریب الوقوعی شد که آل سعود و مردم به یک اندازه از آن متضرر خواهند شد.

این فعال حقوقی تاکید کرد: متاسفانه آمریکا و کشورهای غربی در کنار رژیم عربستان ایستاده اند و مانع پیگرد قانونی این رژیم در مراجع بین المللی می شوند و همین اقدام دوگانگی سیاست غربی ها را در برابر مسائل حقوق بشر در خاورمیانه نشان می دهد.

سازمان عفو بین الملل طی بیانیه ای که قبل از نشست سازمان ملل در ژنو برای بررسی حقوق بشر در کشور عربستان صادر کرد، ضمن محکوم کردن اوضاع ناگوار حقوق بشر در این کشور خواستار محاکمه سران سعودی به دلیل عمل نکردن به وعده هایش برای بهبود اوضاع این کشور شد.