به گزارش پارس ، سردار یدالله جوانی کارشناس مسائل سیاسی در گفت وگو با فارس، با اشاره به نقش آمریکا و کشورهای غربی در ربودن مرزبانان ایرانی اظهار داشت: اگر ما مروری بر اتفاقات ضد امنیتی پشت صحنه کشورمان داشته باشیم می بینیم که آمریکا، صهیونیست ها و سرویس های اطلاعاتی کشورهای منطقه که همسو با نظام سلطه هستند، فعال اند.

سردار جوانی افزود: وقتی آمریکایی ها ملت ایران و نظام اسلامی را تهدید می کنند که همه گزینه ها روی میز است، یکی از اهداف آنها اقدامات تروریستی و بی ثباتی در کشورهاست که البته تا کنون موفق نشده اند.

این کارشناس مسائل سیاسی بر همین اساس به ثبات جمهوری اسلامی در منطقه اشاره کرد و ادامه داد: دشمنان هر از چندی اقداماتی همچون ربایش سربازان ایرانی انجام می دهند و اقدام گروهک های تروریستی وابسته نیز به دلیل وضعیت ناپایدار امنیت در پاکستان صورت می گیرد.

وی در ادامه به موضع دوگانه غربی ها در برخورد با حقوق بشر پرداخت و تصریح کرد: بررسی رفتار دوگانه غرب و کشورهای اروپایی در بحث حقوق بشر نشان می دهد آنها به هیچ عنوان به دنبال تأمین حقوق بشر در جهان نیستند و فقط این مسئله را در راستای منافع خود مطرح می کنند.

سردار جوانی با اشاره به سفر اخیر اوباما به عربستان سعودی، به نقض گسترده حقوق بشر در این کشور پرداخت و یادآور شد: یک خاندان ده ها سال است که بر مردم عربستان حکومت می کند و مردم این کشور به ویژه زنان از حقوق اولیه خود نیز محروم هستند اما می بینیم آقای اوباما در سفر به عربستان هیچ اشاره ای به نقض حقوق بشر ندارد.

این کارشناس مسائل سیاسی در پایان تأکید کرد: بهره برداری سیاسی در راستای منافع و نگاه ابزاری غربی ها به مسئله حقوق بشر باعث رفتار دوگانه آنها با این موضوع شده است.

انتهای پیام/