به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران،عملیات خروج تروریست های داعش و جبهه النصره از اردوگاه یرموک در جنوب پایتخت سوریه آغاز شد.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز،  طبق توافقی که میان دولت سوریه و گروه های داعش و جبهه النصره زیر نظر سازمان ملل به امضا رسید، عملیات خروج صدها نفر از این تروریستها از اردوگاه یرموک در جنوب دمشق آغاز شد.

 
شبکه تلویزیونی المنار وابسته به حزب الله لبنان روز گذشته اعلام کرد: انتظار می رود 2000 نفر از عناصر تروریستی حاضر در سوریه، از جمله عناصر داعش و جبهه النصره از مناطق تحت کنترل مخالفان در جنوب دمشق در پی توافقی که با میانجی گری سازمان ملل امضا شد، خارج شوند.
 
المنار در ادامه اعلام کرد: 18" اتوبوس به منطقه "القدم" در دمشق وارد شده اند تا عملیات انتقال این افراد را به انجام رسانند. 1500 نفر از خانواده های این عناصر نیز از اردوگاه پناهندگان فلسطینی یرموک و منطقه مجاور "حجر الاسود" که پایگاه عناصر داعش به شمار می رود، خارج خواهند شد." این شبکه اعلام نکرد آیا اتوبوسها از سوی سازمان ملل تهیه شده اند یا ارتش سوریه آنها را آماده کرده است. المنار همچنین گزارش داد: ارتش سوریه بزودی سلاح های سنگینی را که گروه های مسلح در چارچوب توافق در منطقه "القدم" برجای خواهند گذاشت، ضبط می کند.
 
عناصر تروریستی سوریه در پی محاصره چند ساله ای که نیروهای دولتی اعمال کردند و به کمبود مواد غذایی منجر شد، مجبور به تسلیم شدند.