به گزارش پارس به نقل از خبرگزاری صدا وسیمامحمد الخضر خبرنگار این شبکه درباره تحولات میدانی سوریه گفت: مهم ترین تحولات میدانی سوریه در شرایط کنونی در منطقه سهل الغاب در شمال غربی این کشور متمرکز است. جنگنده های ارتش سوریه مواضع گروه موسوم به جیش الفتح را در مناطق قلیدین و زقوم و مناطق مرزی دو استان ادلب و حماه هدف قرار دادند. شهرک قرقور یکی از مناطقی بوده که در حومه جنوبی استان ادلب واقع بوده و هم مرز با منطقه سهل الغاب در حومه استان حماه با این حملات هوایی روبروست.

مهم ترین مسئله دیگر، حملات گسترده گروه جبهه النصره به فرودگاه نظامی ابوظهور است. محافظان این فرودگاه با این حملات مقابله کردند. نیروهای جبهه النصره صبح زود به این پایگاه حمله کرده بودند. جنگنده های ارتش مواضع گروه های مسلح را در اطراف این فرودگاه هدف قرار دادند. جبهه درگیری مهم دیگر در سوریه در منطقه الزبدانی است. نیروهای سوری توانستند منطقه عجان را به کنترل خود درآورند و در مناطق شمال شرقی این شهر پیشروی هایی داشته اند. به نظر می رسد نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت، گروه های مسلح را در مرکز شهر الزبدانی به محاصره خود درآورده اند. درگیری ها در این منطقه بسیار شدید است و مبارزان خانه به خانه حرکت می کنند.

وی افزود: متاسفانه امروز شاهد اقدام گروه های مسلح در شلیک گلوله های خمپاره به بخش هایی از شهر دمشق بودیم. نزدیک به بیست و نه گلوله خمپاره و موشک به دمشق اصابت کرد و دستکم سیزده نفر زخمی شدند و حال برخی از افراد وخیم گزارش شده است. ارتش سوریه نیز مناطقی را که در آن این گلوله های خمپاره شلیک شده بود هدف قرار داد. این خمپاره ها از اطراف شهرهای دوما و حرستا در استان ریف دمشق به سوی پایتخت شلیک شد. در این منطقه درگیری شدیدی میان نیروهای ارتش سوریه و گروه های مسلح در جریان است.