به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، پایگاه اینترنتی "هافینگتون پست" در گزارشی نوشت: برخی گروه های تروریستی توجه رسانه ها را به شدت به خود جلب کرده اند. به عنوان مثال، رسانه های غربی بیشترِ اخبار و گزارشهای خود را به گروه تروریستی داعش اختصاص می دهند؛ اما هیچ اطلاعاتی در خصوص سایر گروه های تروریستی در اختیار مردم قرار نمی دهند.

 
به نوشته این پایگاه اینترنتی، به نظر می رسد نوعی رابطه متقابل میان رسانه ها و گروه تروریستی داعش وجود داشته باشد. سی ان ان، فاکس نیوز و دیگر شبکه های خبری به اندازه کافی اخبار مربوط به این گروه تروریستی را پوشش می دهند. این شبکه ها با انجام چنین اقدامی، بینندگان و خوانندگان خود را افزایش می دهند و در واقع رتبه آنها بالاتر می رود.
 
در ادامه این گزارش، هافینگتن پست این پرسش را مطرح کرد که چرا برخی گروه های تروریستی به موضوع محبوب بسیاری از رسانه ها تبدیل شده اند؛ اما دیگر گروه های تروریستی اینگونه نیستند؟
 
به نوشته هافینگتون پست، بیش از 250 گروه تروریستی با پیشینه های مذهبی و سیاسی- اجتماعی مختلف وجود دارد. برخی از خبرگزاری ها نیز به دلیل پوشش اخبار مربوط به فیلم های اعدام گروه تروریستی داعش، به شدت پربازدید شده اند.
 
نخست، رسانه ها و خبرنگاران، سادگی را به پیچیدگی ترجیح می دهند. مسلم است صحبت در خصوص اقدامات وحشیانه گروه تروریستی داعش بسیار ساده تر از نوشتن مقالات تحلیلی درباره گروه های دیگر است. متأسفانه بسیاری از خبرنگاران از خطراتی که این گروه تروریستی برای آنها دارد مطلع نیستند.
 
به نوشته هافینگتون پست، در حالی که گروه تروریستی داعش با اقدامات بی رحمانه خود توانسته توجه رسانه ها را به خود جلب و به صورت ماهرانه از توییتر، فیس بوک و یوتیوب استفاده کند، دیگر گروه های تروریستی علاقه ای به این مسئله ندارند. هدف اصلی این گروه ها آن است که وارد تشکیلات سیاسی دولت شوند. به ادعای هافینگتون پست، حزب الله موفق به انجام این اقدام در لبنان شد. دیگر گروه های شبه نظامی عراق نیز چنین اهدافی را دنبال کرده اند.
 
به علاوه، بسیاری از رسانه ها بر این باورند که برخی از این گروه های تروریستی قانونی هستند، زیرا بوسیله دولت حمایت می شوند. برخی از رسانه ها نیز سعی دارند با پرداختن به موضوعات مورد علاقه مردم، مخاطبان زیادی جذب کنند.