به گزارش پارس به نقل از ابنا، یگان موشکی و توپخانه ای ارتش و کمیته های مردمی یمن پایگاه نظامی سعودی الدود در جیزان را موشک باران و گلوله باران کرد.

همچنین یگان موشکی ارتش یمن با ۵۸ راکت، مجتمع ساختمان‌های دولتی در الربوعه را هدف قرار داد.

بر اساس این گزارش، ۵۰ گلوله توپ هم از سوی توپخانه ارتش و کمیته های مردمی به سوی گذرگاه‌های مرزی علب، الشیبانی، و پایگاه های الحضار و الثورین عربستان شلیک شد.

در ۲۴ ساعت گذشته، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با دو فروند موشک قاهر۱، پایگاه هوایی ملک خالد و فرودگاه جیزان را هدف قرار دادند.

بنا بر اعلام یگان دیدبانی ارتش یمن، این موشک با دقت به هدف تعیین شده در فرودگاه جیزان اصابت کرده است.

شلیک این موشک، تنها ساعاتی پس از شلیک نخستین فروند از قاهر به سوی پایگاه هوایی خالد بن عبدالعزیز در شهر خمیس مشیط عربستان صورت گرفت.

قاهر۱ نسخه ای از یک موشک بالستیک زمین به زمین ساخت روسیه است که در داخل یمن ارتقا یافته است.

همچنین در حمله موشکی یمنی‌ها به مقر فرماندهی ائتلاف متجاوز سعودی، ده‌ها تن از تفنگداران از جمله فرماندهان سعودی و اماراتی آنان از پای درآمدند.

شبکه تلویزیونی المسیره نیز گزارش داد: بعد از آن که ارتش و کمیته های مردمی یمنی محل تجمع مزدوران سعودی را در منطقه کرش هدف قرار دادند دستکم ۱۳ نفر از مزدوران سعودی کشته و ۲۸ نفر دیگر زخمی شدند.

گفتنی است آتش بس ۲۴ ساعته از شب گذشته (ساعت ۲۱ به وقت گرینویچ) آغاز شده است.

«محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله که در ژنو حضور دارد گفته است: بنا به توافق صورت گرفته، تجاوز ائتلاف در ۱۴ دسامبر (دوشنبه) متوقف می شود و تا ۲۴ ساعت تثبیت می‌گردد؛ سپس گفتگوی جدی و مثبت را آغاز می‌کنیم.