به گزارش پارس به نقل از فارس، «هاشم الرائی» یکی از فرماندهان جنبش انصار الله در یمن خبر داد: نیروهای کمیته‌های انقلابی در استان تعز پس از رسیدن تجهیزات نظامی بزرگی برای آنها از استان‌های ذمار و الحدیده، مواضعی جدید در تعز را از چنگ شبه‌نظامیان منصور هادی و تروریست‌ها خارج کردند.

وی افزود: نیروهای کمیته‌های انقلابی در این عملیات شماری از متجاوزان و مزدوران دشمن سعودی را به اسارت گرفتند.

این فرمانده انصار الله تاکید کرد: نیروهای ارتش یمن با پشتیبانی کمیته‌های انقلابی پس از درگیری‌های شدید با تروریست‌ها مقابل پیشروی آنها به منطقه وازعیه ایستادند.

الرائی خبر داد: کشتی جنگی که رزمندگان ارتش یمن و کمیته‌های انقلابی دیروز (شنبه) آن را در نزدیکی سواحل المخاء هدف گرفتند، متعلق به نیروی دریایی امارات و با نام «زائد 6» است.

منابع نظامی گفتند: یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی این کشتی را هدف مستقیم شلیک موشک گرفتند.

نیروی دریایی ارتش یمن یک گروه ویژه را مأمور رصد 24 ساعته تحرکات کشتی‌های جنگی آل سعود در سواحل این کشور کرده است.

بمباران همدان در صنعا

از سوی دیگر جنگنده‌های ائتلاف سعودی روز گذشته نیز شهر همدان در استان صنعا را بمباران کردند.

یک مقام امنیتی در صنعا خبر داد: منطقه مدام و ضلاع شهر همدان هدف حملات سعودی‌ها قرار گرفت و خسارت سنگینی را به زمین های زراعی و چراگاهها وارد کرد.

امضای توافقنامه آشتی در إب

از سوی دیگر روستای «منزل» از توابع شهر بریم در استان إب دیروز شاهد امضای موافقتنامه‌ای بین دو قبیله بنی النقیب و بنی خالد بود.

این توافق تحت نظارت مقامات محلی استان امضا شد تا به درگیری‌های خونبار قبیله‌ای که از 25 سال پیش برای انتقام ریخته شدن خون فرزندانی از دو طرف جریان داشت پایان داده شود.

شیوخ و بزرگان این منطقه تاکید کردند که توافق مذکور در راستای تلاش‌ها برای تحکیم اخوت و برادری بین ملت یمن در شرایط کنونی تجاوز دشمن به سرزمینشان است.