به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، در پی حملات اخیر پاریس و کالیفرنیا، تدابیر امنیتی در مساجد و اماکن اسلامی آمریکا تشدید شده است.

به گزارش پرس تی وی، مساجد آمریکا با توجه به بیم و نگرانی فزاینده نفرت پراکنی و حملات علیه مسلمانان امریکا، تدابیر امنیتی را افزایش داده‌اند. 
 
تیراندازی مرگبار اخیر در کالیفرنیا و حملات در پاریس بیم و نگرانی مقامات آمریکایی را بر انگیخته است.
 
به خدمت گرفتن محافظان مسلح و همکاری با آژانس‌های امنیتی برای جلوگیری از حملات علیه مسلمان از جمله تدابیر امنیتی است که در اماکن اسلامی حاکم شده است.
 
ندیم بشیر، امام جماعت «مرکز اسلامی ایست پلانو،» نزدیک دالاس در تگزاس درباره این موضوع گفت از زمان حملات و انفجارهای پاریس در 13 نوامبر تاکنون، برای حفاظت از مساجد، نگهبانان مسلح استخدام شده‌اند. ما سعی داریم تلاش‌های خود را در این جامعه بهبود بخشیم و وجهه بهتری کسب کنیم.
 
مسجدی در کورونادوی کالیفرنیا، در حومه لس آنجلس، در طول دو هفته گذشته به منظور افزایش تدابیر امنیتی 10 هزار دلار هزینه کرده است.
 
برخی از مسئولان مساجد و اماکن مذهبی همچون مرکز «جامعه مسلمانان منطقه آل دالس» در ویرجینیا اعلام کردند برای استخدام و حفظ نگهبانان در این اماکن دچار مشکل هستند.
 
رضوان جاکا، رئیس این مسجد، گفت: « ماموران امنیتی به علت ترس از صدمه دیدن (در واکنش‌های خشونت‌بار احتمالی به حوادث اخیر) استعفا دادند.»
 
افزایش تدابیر امنیتی در مساجد امریکا در حالی صورت می‌گیرد که شهروندان مسلمان این کشور به علت پیامدهای ناشی از حمله اخیر در سن برناردینو در کالیفرنیا و همچنین حملات تروریستی در پاریس، با چالش مواجه شده‌اند.
 
درخواست دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری خواه امریکا برای انتخابات ریاست جمهوری این کشور، مبنی بر ممنوعیت ورود مسلمانان به امریکا، فقط به احساسات علیه مسلمانان و اسلام هراسی دامن زده است.