به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، محاکمه یک افسر پلیس آمریکایی که به مشارکت در قتل یک سیاهپوست بازداشتی متهم است، در بالتیمور آغاز شد.

به گزارش رویترز، هیئت منصفه دادگاهی در شهر بالتیمور آمریکا ، محاکمه افسر پلیسی را آغاز کردند که به مشارکت در قتل سیاهپوست بازداشتی متهم است. 
 
هیئت منصفه دادگاه، شامل پنج مرد و هفت زن ، روز دوشنبه بحث وتبادل نظر درباره ی پرونده ویلیام پورتر، افسر 26 ساله پلیس شهر بالتیمور را آغاز کردند. 
 
هیئت منصفه قرار است به مدت تقریبا دو هفته شواهدی را بررسی کند مبنی بر اینکه پورتر در قتل فردی گری (Freddie Gray) که در پشت ون پلیس گردنش شکسته بود نقش دارد. 
 
پورتر، که خودش هم سیاهپوست است ، نخستین نفر از گروهی شش نفره از افسران پلیس است که در ارتباط با این پرونده محاکمه می شوند. 
 
یکی از اعضای هیئت منصفه پرسید: « چقدر طول می کشد تا کمربند خودرو را باز کنید و در دستگاه بی سیم خودرو پزشک درخواست کنید؟ دو ثانیه؟ سه ثانیه؟ یا شاید چهار ثانیه؟ آیا این دو، سه یا شاید چهار ثانیه ارزش یک زندگی را دارد یا خیر؟» 
 
جوزف مارتا ، وکیل مدافع ، گفت پورتر همان کاری را انجام داده که هر افسر عاقلی انجام می داد و قضات به ترس از ساکنان شهر، اتهام ها را مطرح کرده اند. 
 
مرگ گری در ماه آوریل موجی از آشوب خیابانی ، آتش سوزی و اعتراض را در شهر بالتیمور که بیشتر جمعیت آن سیاهپوست هستند به راه انداخت و بحث بر سر خشونت پلیس و رفتار ناپسند افسران با اقلیت‌های نژادی را به شدت افزایش داد.