به گزارش پارس به نقل از تسنیم، سایت رادیو آلمان از سفر "فرانک والتر اشتاین مایر"، وزیر امور خارجه آلمان به عراق خبر داد.

اشتاین مایر در این سفر وعده کمک های آلمان در مبارزه با داعش را داد. از دلایل امنیتی سفر "اشتاین مایر" به عراق تا زمان فرود هواپیمای حامل وی در فرودگاه بغداد رسما اعلام نشد.

وی صبح امروز بعد از ورود به بغداد اظهار داشت که پایداری عراق مانند تلاش برای یافتن یک راهکار برای بحران سوریه اهمیت دارد. آلمان در دوران واقعا دشوار و آشفته در کنار عراق خواهد بود. داعش بخش های زیادی از این کشور را تحت کنترل خود درآورده است.

در برنامه سفر اشتاین مایر به بغداد از جمله دیدار با "فواد معصوم" رئیس جمهور و "حیدر العبادی" نخست وزیر عراق نیز قرار دارد.

دوشنبه شب اشتاین مایر به اربیل در شمال عراق در منطقه خودمختار کردستان سفر خواهد کرد. وی در این منطقه با "مسعود بارزانی"، رئیس اقلیم کردستان عراق دیدار کرده و همچنین دیداری هم با نیروهای ارتش آلمان در این منطقه که مشغول آموزش و مشاوره به نیروهای امنیتی کرد موسوم به پیشمرگه هستند خواهد داشت. در آِینده قرار است تا ۱۵۰ نیروی آلمانی در این عملیات آموزشی مشارکت کنند؛ تا به حال صد نیروی آلمانی برای این منظور در این منطقه عراق مستقر بوده اند.

اشتاین مایر در بغداد همچنین بر این مسئله تاکید کرد که آلمان بخصوص باید در این راستا کمک کند که انسان هایی که از داعش فرار کرده اند دوباره به کشور خود بازگردند.