به گزارش پارس به نقل از فارس ، «توماس‌دیمیتزیره» وزیر کشور آلمان به کشورها و سازمان‌های اجتماعی وعده داد که در کمک به حمایت از مهاجران به آنها کمک کند. وی وعده داد که کشورش منابع مالی بیشتری را در این زمینه در اختیار خواهد گذاشت.

وی در این مورد به روزنامه آلمانی «بیلدآم‌زونتاگ» گفت:« مهمترین هدف این است که برای همه مهاجران در زمستان سرپناه تهیه کنیم. چرا که بسیاری از چادرها راه حلی موقت برای پاییز هستند و مقامات باید راهکاری غیرمتعارف در این زمینه پیدا کنند.»

دیمیتزیره همچنین از افرادی که در این راستا فعالیت‌ می‌کنند خواست تا دست از کار نکشند و به صورت داوطلبانه همکاری بیشتری داشته باشند. ضمن اینکه باید شمار افرادی که داوطلبانه فعالیت می‌کنند، افزایش یابد و در این زمینه همکاری جوانان کمک بزرگی خواهد بود.

وی ضمن اینکه همکاری پلیس و اداره مهاجرت در این زمینه را ضروری دانست گفت که شمار افراد موردنیاز در این زمینه باید افزایش یابد و به این ترتیب باید از شرایط جدیدی صحبت کرد.

وزیر کشور آلمان در بخش دیگری از این گفت‌وگو اعلام کرد که تاکنون 700 تکفیری از آلمان به داعش پیوسته‌اند و 100 آلمانی در عراق و سوریه کشته شده‌اند.

بنابر برآورد دولت آلمان امسال تا 800 هزار مهاجر وارد آلمان خواهند شد که این تعداد 4 برابر تعدادی است که سال گذشته خواستار ورود به خاک آلمان شدند.